Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.  (läst 3318 gånger)

Maria1xx

  • Inlägg: 392
  • En djurvän på Östgötaslätten.
    • Östergötland
Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« skrivet: 21 jul-07 kl 09:25 »
Hejsan.
Ni alla som vet mer om detta än mig får gärna ge mig råd.
Tänkte köpa en maskin men vet inte vilken.
Den behöver inte ta hur många ägg som helst och den får gärna vara av en billigare sort men ändå fungera utan problem ???

Finns dom ???

Och i sånna fall, vart hittar man dom ???

Mycket tacksam för svar.

Mvh Maria
Här på gården finns två hundar, en hankatt,   
en hamster och en massa dammråttor.
Vi har 3 barn födda -99,  -04, -10.

sallyomolly

  • Gäst
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #1 skrivet: 21 jul-07 kl 09:37 »
Gå in på högbergaab. De har en halvautomatisk  där du drar i en spak själv så äggen vänds två gånger per dag, rätt bra tycker jag.

sallyomolly

  • Gäst
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #2 skrivet: 21 jul-07 kl 09:42 »
http://www.nimamaskinteknik.se/


Nima har en längst upp på sidan för äggkläckare för runt tusenlappen men då är det bara för 10 ägg, halvautomatisk.

Nypålandet

  • Inlägg: 2632
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #3 skrivet: 21 jul-07 kl 14:19 »
Svarthöna. Lite foder & så lägger hon sig glatt på äggen. Grymt bra äggkläckare, billig i drift & så är de granna.
Mina lägger sig automatiskt vid 10-12 ägg. Lägg atrapper (jag tar köpeägg) & vänta på att  hon lägger sig, sedan byter du & efter 3 veckor sitter du med gott samvete och tittar på dina kycklingar som har en mor!

Silverfallet

  • Gäst
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #4 skrivet: 21 jul-07 kl 14:41 »
Jag rekomenderar att du köper en cavatutto fråb högbergaab.se köp en för minst 24 ägg annars kommer du att ångra dig.

Silverfallet

  • Gäst
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #5 skrivet: 21 jul-07 kl 14:44 »
Svarthöna. Lite foder & så lägger hon sig glatt på äggen. Grymt bra äggkläckare, billig i drift & så är de granna.
Mina lägger sig automatiskt vid 10-12 ägg. Lägg atrapper (jag tar köpeägg) & vänta på att  hon lägger sig, sedan byter du & efter 3 veckor sitter du med gott samvete och tittar på dina kycklingar som har en mor!
Jag rekomenderar både och annars får man inga ägg vid ruvning

tångenshöna

  • Inlägg: 49
  • Hönsmamma
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #6 skrivet: 22 jul-07 kl 18:05 »
Hej
Den absolut bästa kläckaren du kan köpa är Ruvmax kläckare, sköter sig helt automatiskt gå in på www.ruvmax.se
//Christina :)
En glad mormor på en liten gård med mängder av höns både stora och små,påfåglar,vaktlar och ankor.Det finns inget bättre mot mördarsniglar än svensk gulanka!

orloff

  • Gäst
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #7 skrivet: 22 jul-07 kl 18:08 »
Har haft Hemels kläckare som nu Högberga börjat sälja i många år. Helt suverän, sköter sig själv man bara fyller på vatten. Väldigt bra kläckresultat.  ;)

Silverfallet

  • Gäst
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #8 skrivet: 22 jul-07 kl 21:40 »
Hej
Den absolut bästa kläckaren du kan köpa är Ruvmax kläckare, sköter sig helt automatiskt gå in på www.ruvmax.se
//Christina :)
Ja dom är bra men inte billig som önskades.

annika

  • Inlägg: 140
    • Bohuslän
Re:Tänkte köpa mig en äggkläckningsmaskin.
« Svar #9 skrivet: 22 jul-07 kl 22:03 »
Hej, prova om du kan hitta en begagnad ruvmax, de är nämnligen helt otroliga 100% kläckning och säkert den mest djurvänliga ocksà.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 3 användare (1 dolda)
sökaren men hur, Lasse-hatten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser