Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hästen kidnappad av länsstyrelsen.  (läst 5795 gånger)

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #20 skrivet: 26 jan-20 kl 21:04 »
Tråkigt att läsa. Det är många som råkat illa ut pga kontroller från länsstyrelsen eller kommunen. För det mesta är det inte lätt att strida mot myndigheter och dessa kontrollanter vränger ofta till saker och saknar kunskap om djurhållning. Vissa vinner ju mot myndigheterna när de går hela vägen genom rättssystemet men då är oftast djuren redan borta. Det är för mycket av aktivism hos myndigheterna. Hoppas det löser sig för dig och dina hästar.

Jag tvivlar inte på att det ibland kan finnas felaktiga beslut.

Men om man tycker mer synd om djurägaren än djuren...då får vi allt skapa lagar som styr upp djuren så att ägarna inte ska bli kränkta.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16886
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #21 skrivet: 26 jan-20 kl 21:13 »
Jag tvivlar inte på att det ibland kan finnas felaktiga beslut.

Men om man tycker mer synd om djurägaren än djuren...då får vi allt skapa lagar som styr upp djuren så att ägarna inte ska bli kränkta.

Omg.....  det skulle se ut.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #22 skrivet: 26 jan-20 kl 21:18 »
Omg.....  det skulle se ut.
Ja jag vet. Men om hästarna nu är så dumma att dom inte bygger vindskydd med värme i att bo i när dom blir sjuka så får dom skylla sig själva. Jag ska ju inte behöva drabbas av deras påhitt.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Bagger

  • Inlägg: 382
    • Uppland
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #23 skrivet: 27 jan-20 kl 00:22 »
Tjalve

Dessvärre tror jag inte det löser sig, i och med att länsstyrelsen lever just på att ge falska förhoppningar, om att man ska ha en chans att lösa det hela.
Det jag inte fattar är hur folk kan låta dom hålla på så där, det är ju värre än fashisttyskland 1940.
Var hittar man en skylt med HÄR SUGER VI, så slambilen hittar rätt?

Bagger

  • Inlägg: 382
    • Uppland
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #24 skrivet: 27 jan-20 kl 01:21 »
Tyckte jag fick fram budskapet och sanningen med den här texten så jag spara den här, så det syns vad det är frågan om.
Många har engagerat sig för detta som jag förstår, utan framgång.

""Och vilka får betala det ultimata priset när ett system inte fungerar, som det var tänkt från början gissa, som vanligt.
Unga, snälla, oskyldiga, friska och starka.
På grund av pappersviftande människor, som livnär sig på det här, som har skapat det här systemet.

Och som vanligt, som med alla skattesystem, behöver det mer pengar för att fungera bättre.
Själva systemet är en parasit i sig.
Tyvärr fungerar dom flesta system på det här viset, det bygger på att kunna få mer och mer skattepengar.
Hur kunde Kungarna klara sig på att endast ta ut 10% skatt.
Som dessutom även ansågs orimligt mycket bland folket, och ledde till revolution.
Nu har man med psykologins hjälp hamnat på em skatt upp emot ?80%? i stället, och inga revolutioner i sikte, för folk vet inte hur det funkar.
Och är så hjärnskadat godtrogna.

Hemligheten är den, att hur mycket mer skattepengar dom får, kommer det aldrig att bli bättre.
Endast tiden, mellan första och sista besöket kan variera.
Vilket i praktiken bara blir värre
.""

Var hittar man en skylt med HÄR SUGER VI, så slambilen hittar rätt?

Bagger

  • Inlägg: 382
    • Uppland
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #25 skrivet: 27 jan-20 kl 01:26 »
Men för dessa, små kämpar, som små barn i djurs kroppar är det nog tyvärr för sent.
Och jag tycker att ni ska skämmas.
Var hittar man en skylt med HÄR SUGER VI, så slambilen hittar rätt?

Skogsvilde

  • Inlägg: 16886
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #26 skrivet: 27 jan-20 kl 01:39 »
Djurskyddet har blivit betydligt bättre sedan dess.
Tjalve

Dessvärre tror jag inte det löser sig, i och med att länsstyrelsen lever just på att ge falska förhoppningar, om att man ska ha en chans att lösa det hela.
Det jag inte fattar är hur folk kan låta dom hålla på så där, det är ju värre än fashisttyskland 1940.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

javill

  • Inlägg: 11370
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Hästen kidnappad av länsstyrelsen.
« Svar #27 skrivet: 27 jan-20 kl 14:16 »
Rensat inlägg som inte hade med trådens ämne att göra. Låser den då ämnet verkar vara uttömt.  (:)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 5 användare
xaelanar, addebadde, reimersro, Björkris, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser