Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Löpankor  (läst 1159 gånger)

Husdjursfågel07

  • Gäst
Löpankor
« skrivet: 07 jan-19 kl 18:38 »
Hej, jag funderar på att skaffa Löpankor och har lite frågor ;D Hade tänkt att ha dom fritt gående, bor på landet och det är inte mycket trafik  :D Hur gör man när man släpper ut dem och ska ta in dom på kvällen ??? Har ett dike med vattensniglar, äter de det? På sommaren är det inte vatten i diket men hade tänkt ha en balja till dem ::) På vintern när jag kommer hem är det mörkt, går det att ha dem inne hela dagen då fast att man tar ut dom på helgen ::) Vad ungefär ligger slaktvikten på  :( ::)  Och ungefär hur höga är de ståendes ::)
Tacksam för alla svar som ges :-[ 

 

Husdjursfågel07

  • Gäst
SV: Löpankor
« Svar #1 skrivet: 08 jan-19 kl 17:41 »
Oj glömde några grejer. Hur ofta och vad för mat ska man ge ::) och vad ska man ge till ällingarna ??? Och sista frågan kan det bli inavel ??? Vet ni något får ni jätte gärna svara :-[

Husdjursfågel07

  • Gäst
SV: Löpankor
« Svar #2 skrivet: 13 jan-19 kl 16:00 »
Någon som vill svara ??? Har fått reda på vad dom äter. Men undrar om någon på Gotland säljer löpankor ::) Och som sagt om ni kan så svara gärna :-[


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

786 gäster, 6 användare (2 dolda)
xaelanar, Ahlman, Anders Flix, magnus55

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser