Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gengas?  (läst 5054 gånger)

Glädjefrid

  • Inlägg: 27
Gengas?
« skrivet: 07 sep-04 kl 16:02 »
Hej!
Någon som har erfarenheter eller tips om att driva bil med gengas?
Tacksam för svar!
RN

Kungen i Kornhall

  • Gäst
Re:Gengas?
« Svar #1 skrivet: 19 sep-04 kl 02:32 »
 ;) Vad kan vara bättre än en svensk gengassida?

Gå in på http://www.gengas.nu/

deepdiver

  • Gäst
Re:Gengas?
« Svar #2 skrivet: 02 jan-05 kl 20:25 »
Jag har byggt en. Det går fint att köra med, men det tar runt 15 minuter att starta.

GengasWerner

  • Gäst
Re:Gengas?
« Svar #3 skrivet: 11 apr-05 kl 00:06 »
jo nog har jag väl kört gengas alltid! Nästan varje dag sen år2000! jag kör förnärvarande en cheva van! med ett hesselman aggregat! Starten tar ca 2 minuter annars är det nåt som i regel är fel! ska inte ta mycket längre tid! när gasen går att antända vid  fläktutloppet så stänger man av fläkten sedan startar den normalt på en gång!!! ring om du (eller nån annan som bara läser detta) är intresserad att veta mer om gengas! köra bygga mm mm!! 0703765749   0703374433
  / Werner
« Senast ändrad: 11 apr-05 kl 00:07 av GengasWerner »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

790 gäster, 2 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser