Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker lugnt boende fr o m 1:a aug  (läst 763 gånger)

Sampa

  • Inlägg: 6
    • Dalarna
Söker lugnt boende fr o m 1:a aug
« skrivet: 26 jul-23 kl 23:07 »
Hej!

Sagt upp min lägenhet här i Gävle, i första hand då jag inte trivs med lyhörda boenden och osociala grannar. Flyttar 1:a augusti. Söker i princip i hela Sverige, men helst nånstans jag kan ta mig relativt smidigt härifrån.

Undrar om min profil/mina önskemål passar med någon här och vice versa:

- Relativt ljudkänslig (kan stå ut till viss del, men ex sovrum och nånstans jag kan läsa/skriva mm ska vara tyst)
- Ideala placeringen är nära naturen (med promenadstråk/vandringsspår) men även kollektivtrafiken och en stad
- Dricker några glas vin ibland, äter improviserad "paleo-kost" (kött, ost, grönsaker, frukt, nötter mm)
- Är både extrovert/introvert: gillar hänga med andra men även vara själv (läsa, promenera mm)
- Låg hyra
- Ingen utpräglad morgon- eller kvällsmänniska men försöker vara mer av det förstnämnda

- På fritiden gillar jag att umgås, vara i naturen, gå på museum/galleri, motionera, läsa, sjunga (i mån av lämplig plats), skriva, laga mat, basta, lyssna på podcast/se på serier mm.

- Är arbetssökande med a-kassa. Kan bli glapp på den fronten (1 månad max) då arbetsförmedlingen ev tvingar in mig i en åtgärd och skickar mig till Försäkringskassan
- Tidigare jobbat inom industri, kundtjänt, IT-support mm; har troligtvis lättast att få jobb i de två senarenämnda
- Har ett odiagnosterat problem med mina lårmuskler, ska dock söka vård igen
- Är lagom ordningssam

- Ogillar ohyra, allt för omodernt boende (brist på inomhustoalett/dusch osv), stökigt omkring mig, själviskhet, svårigheter att kompromissa, grannfejder, isolering, buller mm

Försöker bara vara så öppen som möjligt direkt för att undvika ev större meningskillnader. Har förstått att inget är perfekt, så tveka inte på att höra av er för att diskutera/ställa frågor. Försöker även vara så flexibel jag kan. Kan tänka mig att bo en kortare period till att börja med för att se om det funkar åt båda hållen (plus faktumet att jag kanske står utan tak den 1:a augusti).

Nås helst på samuel.eliasson@hotmail.com, 0722015839.

Med vänlig hälsning,

Samuel
« Senast ändrad: 27 jul-23 kl 11:00 av Sampa »

Sampa

  • Inlägg: 6
    • Dalarna
SV: Söker lugnt boende fr o m 1:a aug
« Svar #1 skrivet: 29 jul-23 kl 13:20 »
Har nu hittat ett ställe mellan Tierp/Uppsala. Inte riktigt vad jag var ute efter men ger det ett försök, kan bli bra. Är det nån som har nåt att erbjuda framöver som passar in på ovanstående är det bara att höra av sig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

414 gäster, 3 användare
skogaliten, von tratt, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser