Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utan dun?  (läst 3044 gånger)

Theank

  • Inlägg: 18
    • Småland
Utan dun?
« skrivet: 25 maj-18 kl 10:07 »
Hejsan! Fick skapa en ny medlem då förra glömdes bort... I alla fall så har jag en undran, vi har 10 silverudds kycklingar som börjar bli stora nu men dom är väl inte riktigt 6v allihopa ännu.
3 av dom är svarta/mörka med mycket ljust på magen. Frågan är att den ena är lite handikappad med ena benet, men står sej stark och verkar överleva. Dock får han inga fjun på ryggen???
Där är fortfarande bebis fjuna och vi har inte sett han bli pickad på alls, som pickar på en annan svart dock... Något speciellt man kan göra eller avvakta?? Han ser så rolig ut med fullt på magen o ögonbryn osv men hela översidan är fortfarande baby fjuna  ;D

Theank

  • Inlägg: 18
    • Småland
SV: Utan dun?
« Svar #1 skrivet: 25 maj-18 kl 10:18 »
Kom på att jag har en väldigt bra bild på hur han ser ut hehe. Bifogar den  :D

 

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Utan dun?
« Svar #2 skrivet: 26 maj-18 kl 23:52 »
Kom på att jag har en väldigt bra bild på hur han ser ut hehe. Bifogar den  :D

Den ser väldigt liten ut för att vara så pass gammal, är de andra lika små?

Theank

  • Inlägg: 18
    • Småland
SV: Utan dun?
« Svar #3 skrivet: 29 maj-18 kl 19:58 »
Den ser väldigt liten ut för att vara så pass gammal, är de andra lika små?

Det visade sej att uppfödaren hade sagt fel och våra är bara 2v snart 3 v nu!! Så fel de kan bli... Men lillen verkar klara sej bra och börjat få fjun nu. Vi ska dock fixa lite äldre hönor som kan lära upp dom att gå fritt :) hoppas de funkar bra


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

318 gäster, 4 användare
xaelanar, Henrik Karlsson, hofboss, erland76

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser