Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hacka för jorden  (läst 5114 gånger)

snowbird

  • Inlägg: 71
  • Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
Hacka för jorden
« skrivet: 29 apr-18 kl 21:17 »
Hej😊Är det någon som vet vad som hänt
med : www.denluckrajorden.se ? När jag söker länken står det att domän namnet är till salu ! HJÄLP Jag behöver en ny Bra Hacka till jorden,finns här nån som kan rekommendera en annan firma ?? Tack snälla för Er Hjälp- SnowBird

Berberis

  • Inlägg: 1595
    • Närke
SV: Hacka för jorden
« Svar #1 skrivet: 29 apr-18 kl 22:12 »


Juniperus

  • Gäst
SV: Hacka för jorden
« Svar #3 skrivet: 30 apr-18 kl 11:29 »
Fördelen med den luckra jordens var ju flåhackan med runt skafthål. Att skaften går sönder är ju oundvikligt om man brukar hackan mycket och då är det ju shysst att med sådan lätthet kunna byta ut skaften.

Har själv en flåhacka frpn luckra jorden och har efter fyra års användning behövt byta skaft en gång. Är rikrigt nöjd med hackan och det är synd att de har lagt ner, vart finner man sådana hackor. Det mesta som säljs är skräp och klarar inte av riktig användning.

 

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: Hacka för jorden
« Svar #4 skrivet: 30 apr-18 kl 15:12 »
Ingenting går upp mot en riktig bredgräfta eller flåhacka som de heter i Sverige.

Jag vet inte om någon tillverkar dem numera........ så jag har lagt undan ett dussin.....
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: Hacka för jorden
« Svar #5 skrivet: 30 apr-18 kl 20:34 »
Verkar finnas gott om hackor i England,kan fås med krokodilmärke,skickar till Sverige. Finns säkerligen i Tyskland med.

https://www.quickcrop.co.uk/category/digging

Nina W

  • Inlägg: 3993
    • Värmland
SV: Hacka för jorden
« Svar #6 skrivet: 01 maj-18 kl 08:25 »
En skogsplanteringshacka är inte så dum heller, men det beror självklart på vad du ska göra. Ska man ta upp potatis så ska det vara en spetsig hacka, pappa kallade den helt enkelt för "pärgräv".

Juniperus

  • Gäst
SV: Hacka för jorden
« Svar #7 skrivet: 01 maj-18 kl 09:10 »
Verkar finnas gott om hackor i England,kan fås med krokodilmärke,skickar till Sverige. Finns säkerligen i Tyskland med.

https://www.quickcrop.co.uk/category/digging

Bra där har vi fin fina hackor med bra fäste för skaften.

snowbird

  • Inlägg: 71
  • Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
SV: Hacka för jorden
« Svar #8 skrivet: 01 maj-18 kl 09:57 »
Hej och Tack snälla Ni för era svar 😊Precis när jag hade ställt frågan här så sprang jag på en Flåhacka tillverkad i sverige, med rejält trähandtag och spetsig 😊Priset tror jag han sa 395 kr.Ska kolla vad hans affär heter och skriva det här och med hans telefonnummer så Ni får ta del av det här .Fridens - snowbird


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser