Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många kan man ha...  (läst 2805 gånger)

Quercus

  • Inlägg: 518
  • Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
Hur många kan man ha...
« skrivet: 11 okt-19 kl 19:14 »
Hur många japanska vaktlar kan man ha på ca 6 kvm bottenyta. Förutom botten, ska också finnas en "våning" på ca 2 kvm ca 30 cm ovanför bottenytan. Vill ej att fåglarna ska trängas utan ha gott om plats!
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #1 skrivet: 11 okt-19 kl 20:40 »
20-25 st...
Fjäderfän och kaniner

Quercus

  • Inlägg: 518
  • Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #2 skrivet: 13 okt-19 kl 20:50 »
Tack Grimbart! Ingen annan tyx ha någon avvikande uppfattning så jag ska följa ditt råd.
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Peter H

  • Inlägg: 4
    • Västergötland
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #3 skrivet: 24 nov-19 kl 17:54 »
Nja.. jag tror snarare max 20. Enligt lagstiftningen (djurskyddslagen) ska varje vaktel ha minst 0,31 kvm. På 6 kvm motsvarar det 19 st vaktlar.

Funkar det att ha två våningar? Vakteln är ju marklevande och flyger inte gärna. Har du gångväg upp till andra våningen?

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #4 skrivet: 26 nov-19 kl 23:59 »
våningen är ju 2 kvm så det blir ju 8 kvm totalt... dvs lagom med 20-25st...
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser