Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundbiten killing  (läst 6778 gånger)

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
Hundbiten killing
« skrivet: 10 nov-15 kl 11:49 »
Travelerhorses tråd avknoppad från tråden "Vad göra av bocken?" på tavlan "Brunst, dräktighet & killning."
 /SussiloII


"Vilka vidriga infektioner det blev av hundbett förresten  Massa massa var. Luktar vidrigt. Men hon blir sakta bättre."

Det är inte bra om såren läker över en infektion som står kvar. Jag skulle kontakta en vet.

"Så länge det går åt rätt håll tillkallar jag inte veterinär då jag har stor erfarenhet av djurskador och sjukdommar."

Alltid bra med kunskap :). Så vad gör du för att få bukt med killingens infektioner? Det har ju pågått ett tag. Ett samtal med en vet kostar inget.
« Senast ändrad: 22 nov-15 kl 13:37 av SussiloII »

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #1 skrivet: 10 nov-15 kl 15:29 »
Hon gick med flickorna innan. Jag sköljer rent flera ggr om dagen med koksalt inne i såret. Använder en medecin spruta så det sköljs ordentligt inne i hålrummet. Gissar att det blev en fistel. Ser ut så. Har haft telnontekt med vet med ej tagit ut nån. Pratade med distrikt vet i dag. Dom ansåg att jag gjorde rätt.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #2 skrivet: 10 nov-15 kl 19:09 »
Helt säkert obetäckt?  Nåmendåså!  :) Hösten 2016 blir lagom för henne, när hon nu har ett sår att tampas med också.  Hon lär inte växa särskilt mycket under vintern i vilket fall som helst.

  Men att spola ett djupt hundbett med bara saltlösning, är inte det lite väl snällt mot infektionen?  Hur djupt är såret, var sitter det?  Gör det ont när du spolar?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #3 skrivet: 10 nov-15 kl 19:28 »
Såret verkar vara ungefär 1cm djupt men har blivit en bred ficka under huden lixom. Högst upp mellan första revbenen typ. Använder väteperoxid imellan oxå. Det var bättre idag . Bara ljust var nu. Mera tunnt o såret var öppet o fint. Vi kämpar på. Verkar inte göra så ont faktiskt. Bara när jag trycker lite hårdare för att se att allt var kommit ut.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #4 skrivet: 10 nov-15 kl 19:32 »
Ja, hundar har ju beteendet att bita tag och sen ruska, varvid det kan bli djupa fickor.  Hur stor är fickan, då?

  Det verkar som om den hunden inte bör få komma i närheten av dina djur nånsin mer.  Bita i ryggen, hu!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #5 skrivet: 10 nov-15 kl 19:41 »
Fickan är som en femkrona ca. Vi väntar på att ägaren ska komma hem från Tyskland..kommer hunden hit igen då skjuter jag den.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #6 skrivet: 10 nov-15 kl 20:09 »
Aha, inte större.  Jag trodde det var som en handflata eller större.  Då önskar vi alla God Läkning!

  Men skjut inte hunden, berätta bara för grannen att hän ska hålla den kopplad. o:)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #7 skrivet: 13 nov-15 kl 01:00 »
Bättre idag. Men hon börjar bli stark o bråkig. Gott tecken tycker jag att hon orkar trilskas 😊
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #8 skrivet: 13 nov-15 kl 20:52 »
Stark - bra!  :D  Men bråkar ...  Det har väl inte börjat göra mera ont än förut?  :o
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #9 skrivet: 13 nov-15 kl 22:33 »
Vill inte stå still den lilla busan 😊
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #10 skrivet: 14 nov-15 kl 14:23 »
Vill inte stå still den lilla busan 😊
Men varför?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Weasel

  • Inlägg: 1852
    • Skåne
SV: Hundbiten killing
« Svar #11 skrivet: 14 nov-15 kl 19:09 »
Stark - bra!  :D  Men bråkar ...  Det har väl inte börjat göra mera ont än förut?  :o

Äh, sluta nojja! Hon fixar sårrengöringen alldeles utmärkt utan misstroende trillrop...
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #12 skrivet: 14 nov-15 kl 21:11 »
Travelerhorses har nog god kontakt med sina djur, och de står nog still - om det inte gör ont.  Förut har det tydligen inte gjort så ont, trots att såret var otäckt och luktade illa.  Jag har sett den typen av sår, och de är inte roliga!  Om det är kvar infektion längst in, som inte syns utifrån -  men som känns, då bör man "lyssna" på vad geten själv säger.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Hundbiten killing
« Svar #13 skrivet: 17 nov-15 kl 11:54 »
Jag sköljer rent flera ggr om dagen med koksalt inne i såret. Använder en medecin spruta så det sköljs ordentligt inne i hålrummet. Gissar att det blev en fistel. Ser ut så. Har haft telnontekt med vet med ej tagit ut nån. Pratade med distrikt vet i dag. Dom ansåg att jag gjorde rätt.

Låter bra  :)! Hur går det?

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #14 skrivet: 18 nov-15 kl 08:35 »
Bättre o bättre. Dock tycker hon inte om att jag håller fast henne vid rengöring. Ont verkar det bara göra när det har fasnat hår som jag måste dra bort. Funderar på om jag ska ta henne i duschen o tvätta hela henne med tvål o vatten typ...
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Hundbiten killing
« Svar #15 skrivet: 18 nov-15 kl 12:29 »
Förstår tanken med dusch och ev. någon antibakteriell tvål. Som du vet så hatar getter att bli genomblöta och själva sårområdet  tvättar du säkert efter konstens alla regler  :).

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Hundbiten killing
« Svar #16 skrivet: 18 nov-15 kl 19:16 »
Ja, getter är inga amfibier precis ...   :P  Men en idé kan vara att ta in henne och tvätta ordentligt runt såret, och sen låta henne torka inne innan hon åter går ut.  Om hon tycker om dig, så gillar hon nog det, särskilt om du har lite gott också!   ;) :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #17 skrivet: 20 nov-15 kl 00:51 »
Ena såret helt läkt nu 😊  det andra på god väg. Om jag tvättar henne kommer hon förlora mkt hudfett odyl? Vill ju inte att hon fryser i vinter.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Hundbiten killing
« Svar #18 skrivet: 20 nov-15 kl 09:33 »
Skulle tro att det beror på vilken typ av tvål/medel som används om geten förlorar hudfett. Såren läker ju så jag iaf skulle inte tvätta geten. Det stressar kanske geten mer än vad det gör nytta, men det kan du säkert bedömma. Har du använt antibiotika eller har du klarat det med spolningarna?

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundbiten killing
« Svar #19 skrivet: 20 nov-15 kl 16:15 »
Ingen antibiotika   vilket jag är mkt nöjd över. Spolningarna räcker. Tillsätter i saltvattnet antibakteriella medel en liten skvätt.

Tagit bort sista delen av inlägget som OT. Det hör hemma i din tråd "Jävla bock".
/SussiloII
« Senast ändrad: 22 nov-15 kl 13:28 av SussiloII »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 5 användare (3 dolda)
Emil i backen, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser