Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  torvkrukor & mögel  (läst 3456 gånger)

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
torvkrukor & mögel
« skrivet: 01 apr-08 kl 08:42 »
Torvkrukor är ju bara dåliga! De möglar på några få dagar... vad ska jag göra?  :-\
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: torvkrukor & mögel
« Svar #1 skrivet: 01 apr-08 kl 09:08 »
Kanske de står för tätt. Det måste komma åt luft runt dem, annars möglar de snabbt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
SV: torvkrukor & mögel
« Svar #2 skrivet: 01 apr-08 kl 09:09 »
Ja mycket möjligt, men nu har jag flyttat dem. Men hur får jag bort möglet då? Eller ska jag plantera om?
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: torvkrukor & mögel
« Svar #3 skrivet: 01 apr-08 kl 14:50 »
Ja mycket möjligt, men nu har jag flyttat dem. Men hur får jag bort möglet då? Eller ska jag plantera om?
Svårt att få bort möglet om det redan kommit, men troligtvis hålls det i shack om det torkar till på ytan.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 4 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng, skogskälla, Efwa

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser