Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsen sover på gödselbrädan.  (läst 1269 gånger)

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
Hönsen sover på gödselbrädan.
« skrivet: 01 dec-18 kl 17:31 »
Eller rättare sagt på den ram jag byggt för att hindra dem från att sova på gödselbrädan. (Hönsnät och plank)
Problematiken är egentligen att några höns klättrar upp på rampen till sittbrädan och sätter sig sen precis vid infarten. Så mitten av pinnen är tom och de andra hönsen kommer inte dit för det sitter högre höns ivägen.
Finns det nåt att göra förutom att sänka pinnen så alla har tillgång till den från golvet. Skulle vara glad om halva hönsflocken inte var nerskitna när solen går upp.

Får förresten säker ändra på utformningen av skyddet till gödselbrädan.

kretslopp

  • Inlägg: 2247
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Hönsen sover på gödselbrädan.
« Svar #1 skrivet: 01 dec-18 kl 19:30 »
Skicka med ett foto eller en skiss, annars blir det svårt att förstå för oss varför det blir så.
kretslopp

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Hönsen sover på gödselbrädan.
« Svar #2 skrivet: 01 dec-18 kl 19:43 »
Helt sant kretslopp, har bara så svårt att infoga annat än text för tillfället.
Jag tror att problematiken ligger i att ett par tre höns blockerar infarten till den riktiga sittpinnen. Men tror jag vet svaret själv, hönsen behöver tillgång från marken utan ramp upp till sittpinnen.

kretslopp

  • Inlägg: 2247
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Hönsen sover på gödselbrädan.
« Svar #3 skrivet: 02 dec-18 kl 08:15 »
Va bra då kan du nog komma på en lösning.
kretslopp


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

725 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser