Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ...å vad tar man för helfall av halvårs bockkilling då...  (läst 2536 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
Har sålt 4 kroppar, slaktade på slakteri till en restaurang. Ingen frågade om priset :) men nu vet jag inte vad jag ska fakturera förutom de faktiska kostnaderna för transport o slakt. Jag vill ju gärna ha nån krona till men vet inte om det går. Någon som sålt på detta viset, helfall, förut? Pris?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: ...å vad tar man för helfall av halvårs bockkilling då...
« Svar #1 skrivet: 02 apr-12 kl 22:34 »
Inte nån o aldrig?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Villola

  • Inlägg: 76
    • Ångermanland
SV: ...å vad tar man för helfall av halvårs bockkilling då...
« Svar #2 skrivet: 02 apr-12 kl 23:11 »
Jag har tagit 50kr för äldre djur o 75kr kilot för ungdjur o ingen har klagat.

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: ...å vad tar man för helfall av halvårs bockkilling då...
« Svar #3 skrivet: 07 apr-12 kl 02:30 »
Tack för svaret, nu har jag åtminstone nåt att utgå ifrån.
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

549 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser