Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalldrag vid golv  (läst 7600 gånger)

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Kalldrag vid golv
« Svar #20 skrivet: 15 sep-18 kl 20:42 »
Då kanske det blev för varmt för avfuktaren.  Jag lånade en gång en gammal kylavfuktare som var MYCKET temperaturkänslig, den fungerade bäst vid 20-22 grader, vid lägre temperatur blev den gradvis sämre, över 23-24 avfuktade den inte alls.

Den här är ny och har hittills fungerat bra i varierande temperaturer på ca 5 -35 grader.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: Kalldrag vid golv
« Svar #21 skrivet: 15 sep-18 kl 22:45 »
Nej, det var inget fel på avfuktaren, den hade bara en omöjlig uppgift att kämpa mot den stora avfuktaren som taket utgjorde. Eftersom taket höll nollan och luften inne i kontainern höll 25 grader så fuktade taket av luften till den jämvikten, och då hade inte avfuktaren så mycket luftfuktighet att jobba med trots att det droppade om taket.

vasterbys

  • Inlägg: 65
    • Gotland
SV: Kalldrag vid golv
« Svar #22 skrivet: 16 sep-18 kl 09:00 »
Om den tar bort 20 liter vatten per dygn, hur fuktigt är det inte i det huset?
I våras när snön smälte och det droppade kondensvatten från taket i min tolvmeters container, så fick jag ut ca 5 liter/dygn med avfuktaren.
Det är vad den klarar av och inte vad man har för luftfuktighet. Normalt sett är källarutrymmen under marknivå fuktigare än ovan. Vet flera som sänkt sin fuktighet med 20% i källare och badrum. Just i badrum är de grymma. Oavsett vad så är de bra och ser till att täta hus får en bra ventilation trots att de är täta till en låg kostnad. Visst är stora ftx system det bästa men då snackar vi investeringar som tar 15-20 år att hämta hem.

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

275 gäster, 2 användare
xaelanar, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser