Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Absolute rookie med första småproblemen...  (läst 4830 gånger)

DrakenSpektakel

  • Inlägg: 192
  • "Livet är för kort, gör det du är bra på!"
    • Värmland
SV: Absolute rookie med första småproblemen...
« Svar #20 skrivet: 22 mar-12 kl 21:21 »
Nu med fungerande spolvätska!!:-D Jag följde sladden baklänges från huven. Den hade ramlat isär på inte mindre än 4 ställen... Ingen läcka som kunde ses på 20minuter. Där hängde och dinglade flera lösa starta slangar nere vid spolvätskebehållaren - det svåraste var att få tag i och dra i dem så jag kunde sätta ihop rätt. Jag har mekat!! (Eller har jag inte det? Lite?:-D)
Andra vändan till självhushållning påbörjad, I maklig takt denna gång. Och med centralvärme... (snart).

Ulric Eriksson

  • Gäst
SV: Absolute rookie med första småproblemen...
« Svar #21 skrivet: 22 mar-12 kl 21:43 »
Grattis, du har lagat en glappkontakt. Nu klarar du de flesta elproblem på din gamla bil.

TiB

  • Inlägg: 3494
  • Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Absolute rookie med första småproblemen...
« Svar #22 skrivet: 22 mar-12 kl 22:56 »
Nu med fungerande spolvätska!!:-D Jag följde sladden baklänges från huven. Den hade ramlat isär på inte mindre än 4 ställen... Ingen läcka som kunde ses på 20minuter. Där hängde och dinglade flera lösa starta slangar nere vid spolvätskebehållaren - det svåraste var att få tag i och dra i dem så jag kunde sätta ihop rätt. Jag har mekat!! (Eller har jag inte det? Lite?:-D)

Jo men visst har du mekat! Om de delat på sig så har det kanske varit fruset i slangarna. Någon som fyllt på bara vatten, eller iaf för lite spolarvätska för många minusgrader. Så har de släppt av trycket när man spolat.

Visst tusan har du MEKAT!  :D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Existens?

  • Gäst
SV: Absolute rookie med första småproblemen...
« Svar #23 skrivet: 23 mar-12 kl 08:21 »
Nu med fungerande spolvätska!!:-D Jag följde sladden baklänges från huven. Den hade ramlat isär på inte mindre än 4 ställen... Ingen läcka som kunde ses på 20minuter. Där hängde och dinglade flera lösa starta slangar nere vid spolvätskebehållaren - det svåraste var att få tag i och dra i dem så jag kunde sätta ihop rätt. Jag har mekat!! (Eller har jag inte det? Lite?:-D)

Härligt!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 4 användare
Möllerskogen, hofboss, Tiomilaskogen, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser