Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ska vi skaffa en nu get!?  (läst 1686 gånger)

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
Ska vi skaffa en nu get!?
« skrivet: 06 feb-05 kl 17:23 »
 :'(Vi hade 4 getter dom hade samma pappa men olika mammor det var två syskon par nu har en get dött så lilla madde är ensam hon får inte vara med det andra syskon paret.Ska vi skaffa en kompis till henne!??
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

saraa

  • Gäst
Re:Ska vi skaffa en nu get!?
« Svar #1 skrivet: 07 feb-05 kl 14:30 »
Du får gärna köpa getter av mig, men ärligt talat så är getter inte särskilt "kompisaktiga" av varandra, det är hård intern strid om rangen. Eller menar du att de går i olika hagar och att en på det viset blivit ensam? Hur som helst kan man aldrig förutse om hur flocken påverkas av en ny individ. Är den nya geten yngre hamnar den längst ner, är den äldre/större hamnar den högre upp. Däremot kan det ibland vara bra att ha en flock kring 5-10 getter är min erfarenhet, då hamnar sällan en enstaka individ utsatt för mycket stångning.
Hör av dig om du är intresserad att köpa fler (se annons under Djur finnes).


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

692 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser