Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna vred nacken av sig?  (läst 910 gånger)

Linjerat

  • Inlägg: 19
  • Obotlig lantlivsromantiker.
    • Västergötland
Höna vred nacken av sig?
« skrivet: 12 jun-18 kl 20:10 »
Min fantastiska dott låg idag helt lealös på gräsmattan. Hon har aldrig varit något fan av att bli buren men idag fick jag plocka upp och känna igenom henne utan protester. Hon var nästan som hängig i vänster sida, som förlamad även om hon kunde rycka åt sig benet när hon blev för störd. Lite klickande andning och stängde ögonen. Efter en stund kände jag igenom henne över bröst och hals. Då blev hon spattig och försökte ta sig loss. Men var då helt borta i sidan och ”ryckte” kraftigt samtidigt som hon vred nacken. Ja, det såg nästan ut som om hon vred nacken av sig. Dog direkt och vid dödstillfället kom det som vatten ur baken på henne.
Detta hände från en dag till en annan. I söndags var hon pigg och glad. Igår träffade jag henne inte. Och idag så bara dog hon.

Hon har bott med en hönkompis som är helt frisk. Ingenting konstigt med henne. Har stängt hönshuset och satt hennes kompis hos ett annat hönpar. Kanske urdumt pga eventuell smitta men de har redan gått bredvid varandra under lång tid dessa individer. Den sjuka hönan låg vid de andras hönsgård exempelvis.

Detta var extremt sorgligt men jag hoppas att någon kan hjälpa mig komma på vad det kan ha varit som tog hennes liv.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

784 gäster, 5 användare
xaelanar, von tratt, per.martinsson, Be, agneta bergkvist

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser