Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland Getflock söker nytt hem  (läst 939 gånger)

vildanilson@gmail.com

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Västergötland Getflock söker nytt hem
« skrivet: 21 aug-23 kl 18:22 »
Hej!
Pågrund av förändrade levnadsförhållanden letar jag efter ett nytt hem till mina getter. Dom är 10 stycken boer/lantras i åldrarna 2 till 8. Dom sex yngsta är födda hos mig varav tre är flaskmatade. Alla är supertama och mycket hanterade. En väldigt lugn och stabil flock och jag ser gärna att dom alla får flytta tillsammans. Dom är 9 getter och en kastrat. Det finns släktband mellan majoriteten av dom.

Ingen CAE-status.

Jag är väldigt mån om att dom ska komma till ett bra och värdigt hem så det är inte bråttom.  Säljer inte till slakt. Jag transporterar dom gärna själv till sitt nya hem. Skicka gärna ett meddelande om ni tror att ni kan erbjuda mina getter ett fint hem så berättar jag mer. Ett eventuellt pris kan diskuteras för det rätta hemmet. SE-nummer krävs. Dom finns i Vara kommun, Västra Götaland. Tack på förhand!

Har också fårgrindar från Kellfri som jag säljer i och med att getterna flyttar. 12 st 1.5m och 21st 2m. Samt en passagegrind. En del av dom har mindre slitage men annars är dom som nya. Säljer allihop för 15 000kr.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

491 gäster, 3 användare (1 dolda)
alternaiv, Ebbe W

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser