Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  madrass  (läst 2849 gånger)

disa

  • Inlägg: 6
madrass
« skrivet: 30 jan-05 kl 17:21 »
hej! Jag undrar om någon vet hur man tillverkar madrasser med "naturlig" stoppning? Eller vart man skulle kunna köpa sådana?

/Disa

mirakel

  • Inlägg: 171
    • Närke
Re:madrass
« Svar #1 skrivet: 30 jan-05 kl 17:44 »
Hej.

En klassiker är ju tagelmadrassen, en superbra uppfinning! Hur sköna som helst att sova på! De går ofta att köpa på loppisar (jättebilligt) eller hitta hemma hos en mormor eller liknande, de är oftast blå till färgen i något vit-stjärnmönstrat "kuddvarstyg", drygt 10 cm tjocka och ganska tunga. Om man inte tycker att det känns så fräscht med en äldre tagelmadrass, kan man ju alltid tillverka en själv, man kan tex köpa kotagel från något slakteri eller från någon som har tagel liggandes (det var vanligt förr att man sparade tagel från egna kor för att göra madrasser av och man kan ofta hitta säckar liggandes på lagårdsvindar etc).  Det krävs dock ganska mycket tagel till en madrass och det är smidigt att köpa en bättre begagnad. Man kan ju alltid tvätta dem!
Hälsningar Gabriella


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

529 gäster, 5 användare (1 dolda)
Källeberg, Assa, hofboss, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser