Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Miniko?  (läst 5146 gånger)

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Miniko?
« skrivet: 13 sep-05 kl 17:27 »
En bekant nämnde en "miniko" som hade ett annat namn egentligen. Vad kan det ha varit för kossa?

Målle

  • Gäst
Re:Miniko?
« Svar #1 skrivet: 13 sep-05 kl 17:56 »

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Miniko?
« Svar #2 skrivet: 14 sep-05 kl 00:24 »
Så vackra!

peter

  • Gäst
Re:Miniko?
« Svar #3 skrivet: 06 okt-05 kl 22:09 »

ja här var e små kor
 såg ut som små aberdeen angnus kor
 alltså de var för gulliga undrar  hur mycke en sån krabat äter i kg mätt om dagen
ja bara säger wow va tuffa  skulle säkert vara gångbart att sälja dyrt till vinter turister i sälen fjällen
miniko kött kravmärkt kött utan antibiotika å konstigt foder vore inte de något /peter

Jan M Hedlund

  • Gäst
Re:Miniko?
« Svar #4 skrivet: 15 okt-05 kl 22:29 »
Finns det någon som har erfarenhet av dessa kor är det amma smak på mjölken, som andra kor har och hur mycket äter dom.

Ronny

  • Inlägg: 1637
    • Skåne
Re:Miniko?
« Svar #5 skrivet: 29 okt-05 kl 04:08 »
Du unge mjölkbonde, alla koraser/populationer behöver väl inte vara maximalt mjölkande för att ha ett bevarandevärde/existensberättigande - eller?
« Senast ändrad: 29 okt-05 kl 04:13 av Ronny »
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

 

peter

  • Gäst
Re:Miniko?
« Svar #6 skrivet: 30 okt-05 kl 09:53 »
Du unge mjölkbonde, alla koraser/populationer behöver väl inte vara maximalt mjölkande för att ha ett bevarandevärde/existensberättigande - eller?
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

                 halloj ronny
har jag på stått de ?????????????????
vadå maximalt mjölkande utveckla de är du smart
har jag någonsin beklagat mig över de bönder som bevarar och håller lantraser i sina mjölkbesättningar bevisa de då åtminstone innan du gapar å spyr galla över folk
har jag någonsin påtalat existensberättigande av lantraser eller har jag någonsin på detta forum beklagat mig över lantraserna å dess ägare som sköter dessa djur vill även på påpeka att mårten dahlberg har för närvarande sveriges högst avkastande rena fjällko med över 10000 kg i avkastning på en sån liten men duktig ko  påpeka för honom då om detta med maximalt mjölkande
nästa på hopp du gör anmäls till moderator


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser