Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trefas och sinuskurva  (läst 2136 gånger)

Tompaiuppsala

  • Inlägg: 397
  • Vill så det värker!
Trefas och sinuskurva
« skrivet: 08 apr-07 kl 21:18 »
Med en sammankoppling av tre sploar i en generator med så kallad trefas Y-koppling förbinds tre trådar där potentialskillanden blir noll om man summerar växelspänningen från de tre olika fasernas kurvor.. men detta måste vara under förutsättning att det är sinuskurvor. Vad är definitionen på en sinuskurva.

Magneternas storlek borde vara avgörande för "sinuskurvans" utseende. En för liten magnetarea i rotation åstadkommer ingen sinuskurva enligt min mening. Har det någon betydelse vid trefas Y-koppling?



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 4 användare (1 dolda)
LimJans, karsan, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser