Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bagge som stångas - göra något?  (läst 5973 gånger)

skum

  • Inlägg: 73
    • Dalarna
SV: Bagge som stångas - göra något?
« Svar #20 skrivet: 18 sep-08 kl 15:59 »
Går det att göra något alls åt en aggressiv bagge? Han går i vår trädgård och som det är nu går vi långa omvägar för att inte komma i närheten av hans jättehorn, han stångas av bara f-n när han tycker det passar. Om två veckor blir det slakt, men vi vill ju gärna kunna göra även de sista dagarna så drägliga som möjligt för honom (och för oss), så vi vill helst inte ha honom instängd. Hjälp?

Vi har haft två gutebaggar som stångats, min sambo brukar brotta omkull dem. Det verkar som de blir så paffa att hamna på rygg så att de lägger av med dumheterna. Jag skulle inte klara av det själv utan det behövs nog en karl till detta när baggarna är fullvuxna.
Skum

ford-Anders

  • Inlägg: 88
SV: Bagge som stångas - göra något?
« Svar #21 skrivet: 18 sep-08 kl 20:52 »
jag hade en bagge som va ilsken för nåt år sn, han skulle stångas hela tiden när tillfälle gavs.
När han stångde så satte jag upp foten å "stångade" tillbaks å knuffade honom flera meter, sen vände han å då jagade jag efter runt hagen flera varv, sen va han lugn som en filbunke de 2 åren ja hade honom.

Alore

  • Gäst
SV: Bagge som stångas - göra något?
« Svar #22 skrivet: 19 sep-08 kl 12:16 »
skum och ford-anders, om ni läser tråden så ser ni att vi provat dessa båda tekniker allaredan. ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

326 gäster, 3 användare
ninanna, Anders Flix, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser