Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Hona som parar sig med Hona?  (läst 1263 gånger)

Kanin-issa

  • Gäst
Hona som parar sig med Hona?
« skrivet: 17 apr-07 kl 17:24 »
Hej jag har två kanin systrar. En dag när jag kom ut och gav dom lite sallad så såg jag att min ena kanin hoppade på min andra och försökte para sig.

När jag sedan gick in så såg jag att på väggarna var det blod!! :o

Jag blev helt förskräckt. Vad kan det bero på??

Tacksam för svar!!!! MVH/ Issa!!!

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Hona som parar sig med Hona?
« Svar #1 skrivet: 18 apr-07 kl 00:00 »
"Man tager hvad man hafver" sa kajsa Varg.

Sääääker på att det är två flickor? Fast, det är inte alltid det går bra i längden med två honor heller. Kolla dom noga, vad dom har för sig och skaffa en till bur åt den ena om dom slåss.
« Senast ändrad: 18 apr-07 kl 00:00 av Gruff »

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Hona som parar sig med Hona?
« Svar #2 skrivet: 18 apr-07 kl 07:47 »
Håller med Gruff, om det är 2 honor så brunstar de såhär års och då kan de mycket väl få för sig att rida på varann i ren desperation. Och ibland kan de då bita hål i varann i ren frustration men det du sett på väggarna kan även vara urin, de skvätter gärna omkring sig när de brunstar och det kan anta en rödaktig ton. Titta i nacken på båda två om de har bitsår, dela dem i så fall och håll dem delade. Eller gör en bur med nät emellan så kan de fortfarande se varann och hålla varann sällskap. Det är inte alltid det går bra i längden att ha 2 honor ihop, inte ens systrar.

/Kimma
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Våmhuskullan

  • Inlägg: 1518
    • -
Re:Hona som parar sig med Hona?
« Svar #3 skrivet: 18 apr-07 kl 09:11 »
Citera
Håller med Gruff, om det är 2 honor så brunstar de såhär års och då kan de mycket väl få för sig att rida på varann i ren desperation. Och ibland kan de då bita hål i varann i ren frustration men det du sett på väggarna kan även vara urin, de skvätter gärna omkring sig när de brunstar och det kan anta en rödaktig ton. Titta i nacken på båda två om de har bitsår, dela dem i så fall och håll dem delade. Eller gör en bur med nät emellan så kan de fortfarande se varann och hålla varann sällskap. Det är inte alltid det går bra i längden att ha 2 honor ihop, inte ens systrar.
JAHA nu fattar jag varför det ser ut som det gör på den ena buren! hanen har svätt på han brunsta..
jag hade precis målat buren och satt in kaninen i den och sen dagen efter såg den hemsk ut! som om nån skvätt kaffe på den och det verka komma från nätet på den andra buren..bra då var det mysteriet löst  ::)

ena hanen jag har är lite elak då han brunstar...han kan bita honan ordentligt! nyss bet han faktiskt av en bit på örat på honan...jag var inte snabb nog där...som att passa barn  ;D

kan berätta om då jag fick ett par kaniner av en som hävda de som gav bort + en till att det var två hanar...jag hade då lite svårt att avgöra det där  :-[) och dom lekte och brunstpara sig de där hanarna och sen kom sonen in en dag och sa att något hängde ur rumpan på Bruno...Bruno hade fått en kull ungar...Bruno döptes till bruna  ;D

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Re:Hona som parar sig med Hona?
« Svar #4 skrivet: 18 apr-07 kl 14:56 »
JAHA nu fattar jag varför det ser ut som det gör på den ena buren! hanen har svätt på han brunsta..
jag hade precis målat buren och satt in kaninen i den och sen dagen efter såg den hemsk ut! som om nån skvätt kaffe på den och det verka komma från nätet på den andra buren..bra då var det mysteriet löst  ::)

ena hanen jag har är lite elak då han brunstar...han kan bita honan ordentligt! nyss bet han faktiskt av en bit på örat på honan...jag var inte snabb nog där...som att passa barn  ;D

kan berätta om då jag fick ett par kaniner av en som hävda de som gav bort + en till att det var två hanar...jag hade då lite svårt att avgöra det där  :-[) och dom lekte och brunstpara sig de där hanarna och sen kom sonen in en dag och sa att något hängde ur rumpan på Bruno...Bruno hade fått en kull ungar...Bruno döptes till bruna  ;D

På alternativ löser vi mycket mysterier  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Våmhuskullan

  • Inlägg: 1518
    • -
Re:Hona som parar sig med Hona?
« Svar #5 skrivet: 18 apr-07 kl 19:31 »
ja jag trodde stenhårt att min son kastat något i förbifarten mot buren! han e lite hit och dit med armarna och benen...allt rör sig liksom hela tiden  :D och med ett dricksglas så kan lätt vätskan åka iväg..
fast han försäkra att det inte var han...och det var det ju inte  :P


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

557 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser