Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rekommenderar den flygande fågeln  (läst 739 gånger)

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
Rekommenderar den flygande fågeln
« skrivet: 13 jul-23 kl 19:59 »
Under det decennium jag bott i huset har inte fått ätit ett körsbär. Nåt enstaka. Som regel nån fågel som ätit dom. Ett år var det dock getingar.
I år satte jag upp en sån där flygande fågel i piskställningen. Och dom faktiskt funkar. I år kan få dom för mig själv. Hönsen är dock skeptisk till den.
Köpt på jysk tror jag. Valde sån som betalning för blåbär förra året.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

Tångräkan

  • Inlägg: 1980
    • Åland
SV: Rekommenderar den flygande fågeln
« Svar #1 skrivet: 14 jul-23 kl 09:46 »
Jag har ett annat tips: häng upp stora blänkande metallock från konservburkar, typ gurkburk (eller fråga någon restaurang eller storkök, de använder stora burkar med majs och liknande). Jag slog hål med en spik och hängde upp metallplattorna i ca 30 cm långa snören så de kan röra sig lite i vinden. Jag har fyra stycken i ett träd och det verkar räcka med att de blänker men annars kan man hänga dem nära varandra så klirrar det lite också.
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

javill

  • Inlägg: 11395
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Rekommenderar den flygande fågeln
« Svar #2 skrivet: 14 jul-23 kl 10:23 »
Har sett att en del har hängt gamla cd-skivor i sina träd. Gissar att det också är för att skrämma bort fåglar, men vet inte om det funkar.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

360 gäster, 2 användare (1 dolda)
eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser