Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hård i magen efter valpning...  (läst 1181 gånger)

Majkan

  • Inlägg: 221
    • Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Hård i magen efter valpning...
« skrivet: 20 mar-08 kl 07:31 »
Japp go vänner! Det är Marika igen!
Nu är våra valpar 10 dagar, mamman har legat inne på sjukhus och opererat bort en inflammerad livmoder.
Hon är lyckligtvis hemma hos oss igen men hon är väldigt hård i magen!
Några tips hur vi kan underlätta för henne?
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

abbe

  • Inlägg: 43
  • frihet enkelhet alternativ
    • Västergötland
SV: Hård i magen efter valpning...
« Svar #1 skrivet: 21 mar-08 kl 11:30 »
Långa promenader brukar göra att magen kommer igång. Om du redan gör det så testa med rapsolja. Det ger vi till våra gamlingar på mitt jobb mot trög mage och en dag när jag kom hem från jobbet hade en av mina hundar kommit åt min rapsolja på bänken. Vält omkull den och slickat i sig en hel del. Det var diare upp efter väggarna (hon fick i sig mycket) så det funkar på hundar också.

Abbe
vegetarian

Majkan

  • Inlägg: 221
    • Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
SV: Hård i magen efter valpning...
« Svar #2 skrivet: 23 mar-08 kl 17:34 »
Långa promenader brukar göra att magen kommer igång. Om du redan gör det så testa med rapsolja. Det ger vi till våra gamlingar på mitt jobb mot trög mage och en dag när jag kom hem från jobbet hade en av mina hundar kommit åt min rapsolja på bänken. Vält omkull den och slickat i sig en hel del. Det var diare upp efter väggarna (hon fick i sig mycket) så det funkar på hundar också.

Abbe

Tack för tipset! Fick också ett tips av en kompis som sa att vetekli fungerade och att man kunde blanda det i deras mat. Det testade jag och det verkade funka, för nu har hon bajsat normalt i 2 dagar.
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

338 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ekis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser