Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När slutar kaniner bli dräktiga?  (läst 5493 gånger)

ThereseK

  • Inlägg: 52
    • -
När slutar kaniner bli dräktiga?
« skrivet: 05 jun-18 kl 18:34 »
Det finns två dvärgkaniner i varsin bur. Minst 6 år gamla.
De vill så gärna vara tillsammans. Men vet inte om det är ok. Det får inte bli ungar.

De blir utsläppta en och en ibland men de sticker inte. Men känns lite taskigt att bara släppa ut den ena.
Be kind to animals

Lindfors

  • Inlägg: 22
    • Västergötland
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #1 skrivet: 12 jun-18 kl 11:04 »
Ja du Therese, visst är det taskigt att de inte får göra det dom gillar bäst...har själv en stackars undulat, vid namn Herr Hector Örn men som kallas Knutte Kråka till vardags bara, som är singel och jag min idiot hängde in en liten porslinshöna i ett snöre, två hönor egentligen fast den första blev han stormförälskad i och den andre såg han nog som en rival, typ och bet av snöret efter att ha dängt upp sin antagonist under en veckas tid och skickade ut han ur buren, som är utan dörrar, sedan fick hon som han så hett eftertraktade all hans uppmärksamhet...vilket jag log åt i början, när han gullade med henne...dock har vissa pinsamheter uppstått när jag tar av nattskynket på morgonen och han försöker fullända deras förhållande...det gör mig lite orolig...


Ville bara berätta spontant, kände jag...varför vet jag inte




Skickat från min iPad med Alternativ.nu

sayerbýr

  • Inlägg: 716
  • sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter Settlement
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #2 skrivet: 12 jun-18 kl 18:48 »
Ja du Therese, visst är det taskigt att de inte får göra det dom gillar bäst...har själv en stackars undulat, vid namn Herr Hector Örn men som kallas Knutte Kråka till vardags bara, som är singel och jag min idiot hängde in en liten porslinshöna i ett snöre, två hönor egentligen fast den första blev han stormförälskad i och den andre såg han nog som en rival, typ och bet av snöret efter att ha dängt upp sin antagonist under en veckas tid och skickade ut han ur buren, som är utan dörrar, sedan fick hon som han så hett eftertraktade all hans uppmärksamhet...vilket jag log åt i början, när han gullade med henne...dock har vissa pinsamheter uppstått när jag tar av nattskynket på morgonen och han försöker fullända deras förhållande...det gör mig lite orolig...


Ville bara berätta spontant, kände jag...varför vet jag inte




Skickat från min iPad med Alternativ.nu
Inget vidare svar på hennes fråga men löjligt underhållande :) Hoppas någon har ett bättre svar.
- Min tråd här på alternativ: https://www.alternativ.nu/index.php?topic=191016.0 - En stuga utan el, vatten & avlopp inkopplat. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 1.5km till närmaste hus. En dåres vardag mer eller mindre. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdomar.

VS

  • Gäst
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #3 skrivet: 12 jun-18 kl 19:01 »
Hej, Tills nån kunnig ger ett konkret svar kan du läsa den här..

http://handbok.alternativ.nu/Djur/Kaniner

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #4 skrivet: 21 jun-18 kl 11:08 »
Min erfarenhet är att dom slutar inte att bli dräktiga men att ungarna dör när kaninen blir äldre.
O dina dv kaniner lever ju på sista åren nu. Dom små kaninerna brukar dö vid 6-7år ålder.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Klasb

  • Inlägg: 536
    • Gotland
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #5 skrivet: 21 jun-18 kl 12:05 »
kaniner slutar bli dräktiga när du kastrerat hanarna

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14374
    • Östergötland
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #6 skrivet: 21 jun-18 kl 17:36 »
Ja, kaniner gör vad kaniner gör, tills de dör.

Det är ytterst få djur som liksom människorna har en period där de är ofruktsamma.


En tanke bara, är det olika kön på dina kaniner? Och om det är två honor eller två hannar, så se till att de får lära känna varandra ute i det fria, för det är inte alls säkert att de gillar varandra.

 

ThereseK

  • Inlägg: 52
    • -
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #7 skrivet: 23 jun-18 kl 06:15 »
En hane och en hona. De älskar varandra.
Tack för alla svar.
Möjligen dräktiga hela livet. Fan, jag som hittat på två veterinärsklinikers sidor ”max 6 år, oftast kortare”.
Har iaf satt in varsitt gosedjur till dem att ”leka” med.
Be kind to animals

ThereseK

  • Inlägg: 52
    • -
SV: När slutar kaniner bli dräktiga?
« Svar #8 skrivet: 01 aug-18 kl 00:12 »
Kanske skulle göra en uppdatering. I våras stack killen, eller blev uppäten. Men då kunde ju honan vara lös varje dag. Så det var hon. Byggde tunnlar och sånt. Men hade ingen riktig kompis. Kycklingarna o katterna ville inte riktigt hänga med henne.

Jag är och hälsar på hos dom som har gården, och igår morse låg honan död på gräsmattan.

Trist. Men hon var åtminstone i frihet.



Sent from my iPhone using Alternativ.nu
Be kind to animals


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 5 användare
xaelanar, Oskari, mommo, Be, Thomas Lindberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser