Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på konst eller bilder på träskiva?  (läst 2272 gånger)

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
Tips på konst eller bilder på träskiva?
« skrivet: 05 feb-18 kl 17:48 »
Jag ska göra nåt åt min fula murstock nu på övervåningen. Ska använda så kallad bröstlist och göra en hylla som går runt. Ovanför ska jag sätta upp såna där spegelrutor som jag vet finns kvar från min systers rum i tonåren.
Har dock funderat länge på vad jag ska göra under. Den kalkmålade och flagnande bild som nu möter en känns så deppig ut.
Tänkte sätta några drömska motiv där. Men där typ stannar min fantasi och kunskap.
Så nu ber jag er med en mer estetisk sida komma till min räddning!
Hittade en sida man kunde skicka in bilder till så tryckte dom det till en tavla ungefär på limskiva. Men då sitter jag fast i vad man ska välja för bilder.
Minns när jag var yngre så brukade det komma romer och vilja sälja tavlor som dom målat eller tryckt. Dock har jag inte sett en sån så länge jag bott här vid grusvägen annars skulle nog en sån typ kunna lösa mitt dilemma.

Det där med att få saker fint är inte min avdelning. Är mer ge mig en slägga, peka på en sten och jag skapar småsten.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

malarmaster

  • Inlägg: 5252
    • Småland
SV: Tips på konst eller bilder på träskiva?
« Svar #1 skrivet: 05 feb-18 kl 19:43 »
du är ute efter ett färdigt bildmaterial typ tavlor?  Leta reda på en loppis,Kupan eller liknande,de brukar ha drivor av tavlor o tryck till så låga priser att man får stå på knäna när man betalar. har en Kupa här i byn,priser från 20.- och då värderar de alltid bara ramen ,motivet får man på köpet. men ser det inte konstigt ut att ha ett bildmotiv på nederdelen?

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Tips på konst eller bilder på träskiva?
« Svar #2 skrivet: 05 feb-18 kl 20:52 »
Du kan få plaketten från en gammal tavla med snidade lador om du vill...  ;D

En bekant i Västernorrland snidade örnar med utbredda vingar på litet större trästycken som var kanske 2" tjocka, hade mina kunskaper i träsnideri medgett det hade jag gjort sådana själv.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Tips på konst eller bilder på träskiva?
« Svar #3 skrivet: 06 feb-18 kl 06:20 »
Är väl inte riktigt en vanlig tavla jag är ute efter.
Sen är ju måtten noga. Blir ungefär 1300x1600

Jag vet att sånt här finns. Då jag har sett det i verkliga livet. Men att komma på vad det kan heta.

Nog kan det vara konstigt med bilden i nedre delen. Men klart bättre än att sätta spegel där  :)
Tänker lite att är man missnöjd med det man ser i spegeln så kan man titta ner och se nåt positivt.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

malarmaster

  • Inlägg: 5252
    • Småland
SV: Tips på konst eller bilder på träskiva?
« Svar #4 skrivet: 06 feb-18 kl 07:06 »
Fototapet? finns ju väldigt många motiv och man kan själv välja ett personligt t.ex ett foto som trycks upp. ibland har Lidl fototapeter till ett billigt pris,i fackhandeln är de dock relativt dyra. finns ju också på nätet som affischmaterial där priserna är relativt billiga.
Skall du ha den mot murstock bör den sättas upp på en skiva,tror inte det blir bra direkt på stocken av olika orsaker(svårt att fästa,kondensrisk m.m)

Berberis

  • Inlägg: 1579
    • Närke
SV: Tips på konst eller bilder på träskiva?
« Svar #5 skrivet: 06 feb-18 kl 22:36 »
Har du inte någon samling gamla köksredskap eller verktyg eller som du kan piffa upp och hänga där? Mot bakgrund av en vitkalkad vägg. Det kan bli snyggt!

 

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Tips på konst eller bilder på träskiva?
« Svar #6 skrivet: 08 feb-18 kl 15:49 »
Stort tack malarmaster. Fototapet är nog det jag ät ute efter. Är nog sånt jag sett på skivor i diverse butiker.
300kr kvm tycker jag är överkomligt då det är ju väldigt vackert! Och man kan mått beställa dom. Helt underbart!

Som den eviga ungkarlen jag är så är allt som kan samla damm helt förbjudet. Skulle helst haft plåtväggar, golvbrunn i varje rum och städa med hjälp av en högtryck.
Sen är dom inte helt vit. Kalken har flagnat, fula hållagningar efter gamla eld luckor.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

532 gäster, 2 användare
xaelanar, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser