Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vallningsträning med min nya BC  (läst 61013 gånger)

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Vallningsträning med min nya BC
« Svar #260 skrivet: 18 jun-15 kl 19:52 »
Jag har bestämt mig för att sälja Jill, eftersom hon och Kite inte kommer överens. Det är inte bara Jills fel. Kite går och muttrar mot Jill hela tiden och eftersom Jill väger 5 kg med än Kite så har Jill övertaget... Det blir väldigt fel eftersom Kite inte ger sig. (och det borde hon inte eftersom hon är äldsta hunden här hemma)
Jill gillar inte heller konkurrensen av den nya valpen. Hon går på valpen lite för hårt.
Eftersom Jill aldrig har lärt sig att bita får (hon tror att jag inte gillar det) så fattas det lite i de avgörande lägena. Det gör att hon aldrig kommer att kunna ta över ansvaret efter Kite.
Jag tror att Jill kommer att få det mycket bättre någon annanstans. Jill är en mycket älskvärd hund och en mycket enkel hund att köra, så jag tror att hon kan blir "läromästare" till någon ny vallhundsförare. Jill tappar ju aldrig huvudet, utan behåller sansen, vad som än händer!
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Vallningsträning med min nya BC
« Svar #261 skrivet: 21 jul-15 kl 20:07 »
Jill har nu fått en alldeles egen familj i Skåne! Där har hon alldeles egna får att jobba med och en familj som hon kan bara älska ihjäl!!! Vi önskar henne all lycka i framtiden!!! :)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Vallningsträning med min nya BC
« Svar #262 skrivet: 21 jul-15 kl 20:48 »
Ja, det gör vi!  Hoppas att familjen överlever all kärleken!   ;)  Om dom skickar bilder, så kan vi väl få se några av dem?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

794 gäster, 3 användare
xaelanar, Tångräkan, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser