Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avskilja lamm  (läst 1563 gånger)

Marieberg

  • Inlägg: 5
    • Dalarna
Avskilja lamm
« skrivet: 11 jul-14 kl 08:36 »
Jag funderar på att avskilja mina tacklamm, efter hur lång tid kan man sätta tillbaka dom som ska vara kvar som livdjur.
Någon som vet.


pettson

  • Inlägg: 130
  • Månskensbonde som gärna vill ha mer tid hemma
    • Skåne
    • www.bodilsbod.se
SV: Avskilja lamm
« Svar #1 skrivet: 11 jul-14 kl 09:17 »
Våra lamm föds i mars-april. I början av augusti skiljer vi av alla lamm som skall gå till slakt. De tacklamm vi skall behålla får gå kvar med tackorna.
Bor i en glänta i skogen med fru, barn, gotlandsfår, leicesterfår, gökfärgade maranhöns, isbar, blommehöns, pärlhöns & katter.
Meningen med livet är inte vad Du gör för Dig själv. Meningen med livet är vad Du gör för andra!

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Avskilja lamm
« Svar #2 skrivet: 11 jul-14 kl 10:26 »
Två veckor brukar jag räkna med att tackorna behöver för att sinlägga sig.
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Marieberg

  • Inlägg: 5
    • Dalarna
SV: Avskilja lamm
« Svar #3 skrivet: 11 jul-14 kl 10:47 »
Tack då vet jag. Har en tacka som har trillingar från mars (åsenfår) som skulle behöva äta upp sig efter all di.
Jag har tidigare bara låtit dom som ska vara kvar gå kvar, vill inte bara ta bort hennes tre utan alla en stund.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 2 användare
Be, ekoqueer

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser