Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina 3 veckors gamla dvärgkochin kycklingar bråkar  (läst 934 gånger)

Emelie Seth

  • Inlägg: 1
Mina 3 veckors gamla dvärgkochin kycklingar bråkar
« skrivet: 15 jul-19 kl 21:49 »
Jag köpte nyss 10 dvärgkochin kycklingar som tydligen skulle vara 3 veckor men vissa ser äldre ut. Och jag undrar om jag har blivit lurad för att alla kycklingarna beter sig som tuppar redan. De bråkar allihopa. Betyder det att alla är tuppar eller kan dvärgkochin höns också bråka när de är kycklingar?

 

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Mina 3 veckors gamla dvärgkochin kycklingar bråkar
« Svar #1 skrivet: 15 jul-19 kl 23:15 »
Jag köpte nyss 10 dvärgkochin kycklingar som tydligen skulle vara 3 veckor men vissa ser äldre ut. Och jag undrar om jag har blivit lurad för att alla kycklingarna beter sig som tuppar redan. De bråkar allihopa. Betyder det att alla är tuppar eller kan dvärgkochin höns också bråka när de är kycklingar?

Hur bråkar de? Hur mycket, hur länge och jagar de varandra eller/och blöder det?

Mina erfarenhet (dock mycket ringa) är att de som andra ungar leker och det ser ju ut som ”bråk” men är väldigt korta sessioner med lite kragburr och puttande. Ofta kommer en tredje in och bryter ganska snabbt.

Om de inte är uppvuxna med varandra och ihopsatta just nu skulle jag tro att det kan vara lite riktigt bråk.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

809 gäster, 5 användare (1 dolda)
RindertD, köksträdgård, S. K., javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser