Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tvätta sig själv i diskmaskin  (läst 2660 gånger)

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
Tvätta sig själv i diskmaskin
« skrivet: 05 jan-19 kl 21:51 »
Badrumsbygget drar ut på tiden och ibland har man inte tid att koka upp massa vatten för att fylla tunnan ute. Såklart kan man blaska av sig i ett tvättfat men ibland är man ju sugen på lite mer grundlig grovrengöring.
Min dotter stod just och lapade ånga från den precis färdiga diskmaskinen och sa ”åh så skönt, som ångbastu.”
Och då blixtrade till i min ena geniknöl. Såklart kan man väl bara ta ut korgarna och stoppa in sig själv på 40 grader eco. Kan det bli lyxigare? Bad med diverse tvättstrålar, en propeller som masserar gumpen och det hela avslutas med torkning och ångbastu.
Slänger man dessutom in någon form av duschtvål och balsam borde upplevelsen vara komplett.

Trevlig lördagskväll!

Alexn72

  • Moderator
  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #1 skrivet: 05 jan-19 kl 21:55 »
 Kan bli lite ont om syre ;)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #2 skrivet: 05 jan-19 kl 21:56 »
Känns inte som en bra idé.

Men.....   du kan bygga en bastu av ett gammalt militärtält, eller en tipi av presseningar.
Titta efter tältbastu.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Thomas_

  • Inlägg: 2203
  • Biodlare sen tidigt 90-tal. Finsnickare sen -97.
    • Skåne
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #3 skrivet: 06 jan-19 kl 13:16 »
Finns ingen varmvattenberedare i huset? Koppla en vanlig trädgårdsslang till en vattenkran, och en lämplig stril i andra ändan...
Observera att efter en dusch så bör man genast köra lite kallvatten genom slangen, lite beroende på hur varmt vatten man använde nyss. Trädgårdsslangar av billigare slag tål inte för varmt vatten.  ;)
Egenföretagare som lever på bin, pollineringstjänster, avel och drottningodling, uthyrning av bisamhällen till företag och privatpersoner, samt honungsförsäljning. Bedriver Buckfastavel sedan 1996, är lärare på Fristads Folkhögskolas utbildning i Yrkesbiodling, samt är regional Bihälsorådgivare.

piggetröska

  • Gäst
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #4 skrivet: 06 jan-19 kl 15:45 »
Intressant att diskmaskinen kommit före badrummet i hemmet!

Diskmaskinen är annars den hushållsmackapär i bekantskapskretsen som verkar krånglar oftast.

Har flera gånger föreslagit högtryckstvätt som ett enklare alternativ, men ingen har nappat🤔🙂

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #5 skrivet: 06 jan-19 kl 18:06 »
Kommer ihåg det fula såret som svärfar fick när han var oförsiktig med högtryckstvätten till traktorn, så jag skulle inte nappa jag heller ;)

Hade en liten klen (70 bar tror jag det stod, var väl 30-40) högtryckstvätt ett tag som inte tog sig igenom en tjockare diskhandske, kortade handtagsdelen så jag kunde hålla smådetaljer i ena handen och bekvämt spola av med den andra. Men den sved på naken hud.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #6 skrivet: 06 jan-19 kl 18:12 »
Är det inte turkiska bad det heter när man sitter i en kub med huvudet utanför och ånga inuti? De fanns i alla fall i en Bond-film. Vore diskmaskinen lite större skulle vara en vidarutveckkling med sina roterande spolningar.


Har för mig det var någon som fingrade på termostaten i den där filmen...

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #7 skrivet: 06 jan-19 kl 21:15 »
Fina förslag allihop! Såna turkiska bad har jag mest sett i Kalle anka. Men borde det inte finnas nån manschett som man skulle kunna sätta på toppen av DM och så skulle man kunna ha ett sånt push-open beslag i bänkskivan så kunde man sitta där och ventilera.
Och ang högtryckstvätt låter det ju bara skönt. Vet människor som köper peeling för dyra pengar bara för att det ska svida i huden.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #8 skrivet: 06 jan-19 kl 22:04 »
Fina förslag allihop! Såna turkiska bad har jag mest sett i Kalle anka. Men borde det inte finnas nån manschett som man skulle kunna sätta på toppen av DM och så skulle man kunna ha ett sånt push-open beslag i bänkskivan så kunde man sitta där och ventilera.
Och ang högtryckstvätt låter det ju bara skönt. Vet människor som köper peeling för dyra pengar bara för att det ska svida i huden.


Turkbadet finns att köpa på www.coolstuff.se  :D
Dock en modernare variant med infravärmare.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #9 skrivet: 06 jan-19 kl 23:59 »
😁
Infravärme, jag är skeptisk till sånt jag inte kan se eller ta på. Men infravärme kanske syns. Kör nog på svettältet istället! 🙂

Livat

  • Inlägg: 337
    • -
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #10 skrivet: 07 jan-19 kl 11:40 »
Ska man öka på coolhetsgraden lite så gör man väl bara som Modesty Blaise i fångenskap: gnuggar sig sand. Ekologiskt, ekonomiskt, miljövänligt, möjlighet till återvinning. Det är ju bara fördelar!

Postat med Alternativ.nu´s app


ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #11 skrivet: 07 jan-19 kl 14:07 »
Och ännu coolare om man skaffar en större tvättmaskin för lastbilsmotorer (de funkar ungefär som en diskmaskin) och sen tar man på syrgastuber och en rotborste och kliver in.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14449
    • Östergötland
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #12 skrivet: 07 jan-19 kl 16:40 »
Ska man öka på coolhetsgraden lite så gör man väl bara som Modesty Blaise i fångenskap: gnuggar sig sand. Ekologiskt, ekonomiskt, miljövänligt, möjlighet till återvinning. Det är ju bara fördelar!

Postat med Alternativ.nu´s app

Förutom att sand är rätt obehagligt att få både här och där... Men Modesty är tuff hon ;D

Rolle 007

  • Inlägg: 128
    • Medelpad
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #13 skrivet: 07 jan-19 kl 20:17 »
Många vill ju ha peeling i både tvål och krämer så sand låter som en bra och billig lösning.


Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Livat

  • Inlägg: 337
    • -
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #14 skrivet: 07 jan-19 kl 23:17 »
Förutom att sand är rätt obehagligt att få både här och där... Men Modesty är tuff hon ;D
Vill man vara fin får man lida fruktansvärd pin[emoji6]

Postat med Alternativ.nu´s app


JohnA

  • Inlägg: 1090
  • Snål nord-vallentunisk skrotfyndande återanvändare
    • Uppland
    • EM34
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #15 skrivet: 10 jan-19 kl 23:13 »
Om man skär av diskmaskinen på hälften, trär över en gammal duschkabin och lägger in ett grovmaskigt galler att stå på tror jag vi börjar närma oss ett schysst tvagningskoncept. Man blir kanske inte så ren i håret, mej en herrejössesjävlar turbo-bidé lär det väl åtminstone bli.  ;D
Skitless på översittare med attityden "köp en xxx istället så funkar det bättre". -Inte mitt fel att jag har gott om egna idéer medan de måste låna andras. Kör min 40 år gamla Saab V4 på drygt fyra deciliter milen till vardags. http://ecomodder.com/forum/em-fuel-log.php?vehicleid=847

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #16 skrivet: 11 jan-19 kl 00:33 »
Nu snackar vi!

Rolle 007

  • Inlägg: 128
    • Medelpad
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #17 skrivet: 11 jan-19 kl 20:43 »
Vi ser med spänning fram mot resultatet. Filma gärna.ä


Skickat från min iPad med Alternativ.nu

 

Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #18 skrivet: 11 jan-19 kl 23:13 »
 ;D

Rolle 007

  • Inlägg: 128
    • Medelpad
SV: Tvätta sig själv i diskmaskin
« Svar #19 skrivet: 12 jan-19 kl 21:44 »
En granne till oss hade slut på maskindiskmedel så hon fyllde på vanligt diskmedel istället. En stund senare hade hon ett mindre bubbelbad i köket och kortis i maskinen, var bara att byta maskin.


Skickat från min iPad med Alternativ.nu


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

447 gäster, 2 användare
peterm, Wes Jr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser