Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min mördarhund  (läst 84087 gånger)

AnetteK

  • Inlägg: 1891
  • Tänkaren....not=)
    • Skåne
SV: Min mördarhund
« Svar #400 skrivet: 30 mar-11 kl 18:04 »

Hur många av er kunde peka ut pitbullen på första försöket?

Tog den på första försöket ;D :-[
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

tranicos

  • Inlägg: 264
    • Västergötland
SV: Min mördarhund
« Svar #401 skrivet: 08 apr-11 kl 21:39 »
Men vilken rolig tråd! :)

Jag har också en sån där labil mördarhund som låser käkarna till höger och vänster och kan flippa precis när som helst!

Eller nä, riktigt så är det förstås inte, men jag kan ju inte säga att han är väldens snällaste heller, för det får man ju inte.  :-\

Det är iallafall en Staffordshire pussterrier, förlåt, bullterrier.

Varför?

Perfekt storlek
Vaktar inte
Jagar inte
spårar inte
Vallar inte
Skäller inte
Lättskött päls
Stor kampvilja (Nej, det har inget med aggressivitet att göra)
Förarvek
Tydlig av & på-knapp
Älskar allt och alla
Lättlärd
Modig
Pålitlig
Vacker

och alldeles, alldeles underbar! :)

Dessutom funkar de lika bra till mys i soffan som för en löptur i skogen.



Our staffie Harry is "dodging bullets"


Harry busar i snön

Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Min mördarhund
« Svar #402 skrivet: 08 apr-11 kl 21:46 »
Det är iallafall en Staffordshire pussterrier, förlåt, bullterrier.

Men hur i all världen fick du ut honom i snön???? Pipen förvandlas till en betongklump på altanen vintertid......hon vill bara gå in igen och lägga sig och värma sig på matte under täcket.

tranicos

  • Inlägg: 264
    • Västergötland
SV: Min mördarhund
« Svar #403 skrivet: 08 apr-11 kl 21:59 »
Men hur i all världen fick du ut honom i snön???? Pipen förvandlas till en betongklump på altanen vintertid......hon vill bara gå in igen och lägga sig och värma sig på matte under täcket.

Äh, det är ju inget kul att vara ensam kvar inne. :)


Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Min mördarhund
« Svar #404 skrivet: 10 apr-11 kl 08:26 »
hehehe gillar "dodging for bullets" hur sjutton lärde ni honom det??  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

tranicos

  • Inlägg: 264
    • Västergötland
SV: Min mördarhund
« Svar #405 skrivet: 10 apr-11 kl 08:38 »
hehehe gillar "dodging for bullets" hur sjutton lärde ni honom det??  ;D

Hehe...

Tanken var ju att han skulle spela död när jag "skjuter" honom. Han kunde reda rulla runt så vi körde på det, men jag gav honom godis redan när han lagt sig på rygg och sa "pang" istället för "rulla runt"

Det funkade jättebra när vi stod stilla och tränade men han har ju så mycket energi så han vill ju upp direkt och fortsätta leka så jag döpte om tricket lite istället. :)

Har inte tränat något på det i vinter men testade ute igår igen och han kom ihåg det, fast nu blir det mer ett rulla runt i farten och sen upp på benen igen. Förra året låg han iallafall kvar i en sekund eller två. :)

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #406 skrivet: 10 apr-11 kl 10:04 »
Men hur i all världen fick du ut honom i snön???? Pipen förvandlas till en betongklump på altanen vintertid......hon vill bara gå in igen och lägga sig och värma sig på matte under täcket.

Oh, inte bara jag som behövt skotta åt hunden ser jag ;p
Min vilde lärde sig dock att alla snöklumpar skulle döden dö vilket ledde till låååångsamma promenader (Ja, jag gick långsamt, han körde ju karatehopp hela vägen), hehe. Ibland kunde hans ögon lysa upp som inför ett köttben när han såg riktigt stora isiga snöklumpar :P


Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Min mördarhund
« Svar #407 skrivet: 10 apr-11 kl 11:12 »
Skotta? Joooo........ :-[

Dessutom har jag fått gå emot mina principer att hundarna enbart ska vara klädda i sin egen päls. Har nämligen fått sy en regnjacka åt henne också....

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #408 skrivet: 11 apr-11 kl 21:08 »
Skotta? Joooo........ :-[

Dessutom har jag fått gå emot mina principer att hundarna enbart ska vara klädda i sin egen päls. Har nämligen fått sy en regnjacka åt henne också....

Jag sydde en väst i rätt b'vernylon med fleece, är egentligen emot allt av hun dkläder men som han frös när det var kallt var jag ju bara tvungen :P
Eftersom det enda bävernylonet de hade inne när jag skulle handla var knallrött satte jag ett batman-märke på så han inte skulle känna isg allt för fjollig  ;D

Tog liksom udden av "mördarhund" när man satte på honom den västen!

Sen köpte jag en ny åt han något år senare, en med huva  :-[ Så himla gullit!

Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Min mördarhund
« Svar #409 skrivet: 11 apr-11 kl 21:16 »
Eftersom det enda bävernylonet de hade inne när jag skulle handla var knallrött satte jag ett batman-märke på så han inte skulle känna isg allt för fjollig  ;D
Hahhahhahahahahhahhahha!  ;D

Du får helt enkelt köpa en mördarhund till och spöka ut den till Robin.....

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #410 skrivet: 11 apr-11 kl 21:21 »
Hahhahhahahahahhahhahha!  ;D

Du får helt enkelt köpa en mördarhund till och spöka ut den till Robin.....

Oh nej, sätt inga griller i huvet på mig nu! Håller redan på att sticka en "uniform" som ser ut som den jag bär på jobbet så hon ska bli vår avdelningsmaskot  ;D


johan/sandra

  • Gäst
SV: Min mördarhund
« Svar #411 skrivet: 27 maj-11 kl 23:17 »
Jag har mönster på en himla söt stickad polo med luva som min staffie är väldigt söt i, täcker en bit av den lilla magen också...

long_gone

  • Inlägg: 24
  • Permakultur, takk og pris!
    • Norge
    • Parkens Grøde
SV: Min mördarhund
« Svar #412 skrivet: 03 sep-11 kl 18:46 »
Nu hände det igen, råkade nämna för en granne att jag har pitbull och får en djup suck till svar.

Folk borde ha i åtanke att æven om denna ras har har blivit  fram avlad som "mørdarhund" så har det gått flera hundgenerationer dær man avlat efter "bra" beteenden och gener.
hate is not the solution
love shall bring the (r)evolution

LazarusX

  • Inlägg: 248
    • Hälsingland
SV: Min mördarhund
« Svar #413 skrivet: 12 sep-11 kl 04:31 »
Och hur många är det som avlar precis tvärtom - och hur vet jag vilken hund som är vilken - och varför välja just den rasen?

Vårat samhälle dräller av olämpliga hundar och olämpliga hundägare.

Jag gillar hundar som föraren har kontroll på.
Några getter lite potatis och spannmål sedan klarar jag mig och några till

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #414 skrivet: 12 sep-11 kl 19:20 »
Jäkligt konstigt att alla inlägg om hundkamp SOM DEN FUNGERADE FÖRR tas bort i samma sekund jag postat dem??
Herre gud, hundkamp var faktiskt en kontrollerad sport en gång i tiden, att skriva det är för fan inte det samma som att säga att man STÖDJER hundkamp, det är fakta om hundavel vilket väl ÄR vad tråden handlar om.


En gång till då:

Hundkamp - på den tiden den var laglig och serriös - skapade väldigt bra hundar som än idag har kvar goda egenskaper som behövs av många skäl!

Så ska vi se om det får ligga kvar.

Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Min mördarhund
« Svar #415 skrivet: 12 sep-11 kl 20:07 »
Jäkligt konstigt att alla inlägg om hundkamp SOM DEN FUNGERADE FÖRR tas bort i samma sekund jag postat dem??
Herre gud, hundkamp var faktiskt en kontrollerad sport en gång i tiden, att skriva det är för fan inte det samma som att säga att man STÖDJER hundkamp, det är fakta om hundavel vilket väl ÄR vad tråden handlar om.


En gång till då:

Hundkamp - på den tiden den var laglig och serriös - skapade väldigt bra hundar som än idag har kvar goda egenskaper som behövs av många skäl!

Så ska vi se om det får ligga kvar.

Samt vad många "varför måste man skaffa den rasen för" har missat att hundkamp var inte hundens enda uppgift.  De var gårdshundar, vilket de fortfarande är suveräna på.

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #416 skrivet: 12 sep-11 kl 20:36 »
Samt vad många "varför måste man skaffa den rasen för" har missat att hundkamp var inte hundens enda uppgift.  De var gårdshundar, vilket de fortfarande är suveräna på.

Ja och dessutom avlades de på att vara modiga och trygga. Många tror de var hundar som bet och dödade allt när det var tvärtom. En hund, pitbull tex, avlivades omedelbart om den visade tecken p+å rädsla och aggresivitet. Jag kan tänka mig att samma sak gäller vid avel på hundar som ska användas som vakthundar och skyddshunar. En rädd hund är osäker, instabil och farlig. Aggretion är ingen naturlig del hos en hund utan ofta ett symptom på rädsla, smärta mm.

Hundar med stort mod däremot är trygga och stabila, och det är för mig personligen den absolut viktigaste egnskapen hos en hund. Därför har jag aldrig ansett att kamphundar vart negativt utan tvärtom en hund som avlats med de egenskaper jag söker.

Dessutom har alla kampraser en säregen kommunikation som jag inte hittat hos någon annan ras. Också det för att de är så trygga, de utrycker sig och kämpar för att bli förstådd.

Så "varför man väljer en kamphund" har ju samma svar som: "Varför valde du en älghund?" "Varför valde du en fågelhund?" "Varför valde du en utställningshund". Alla har vi olika mål med hundarna.

alfredsson

  • Inlägg: 142
    • Västergötland
SV: Min mördarhund
« Svar #417 skrivet: 12 sep-11 kl 23:15 »
Efter att plojt igenom denna trad maste jag bara tanka pa Tjabo, en omplacerad Am Staff. Skulle jag lamna han kopplad utanfor en affar, kunde (INTE VEM SOM HELST) men sa gott som alla, ta honom, och han skulle folja med. M.A.O. i jamforelse med Tjabo ar Paris lilla  ....  ????, en kamphund. 
Vet ej hur manga ggr vi gatt forbi ettriga, glafsande sma hundar. Han bryr sig inte. Visst, han kan bli upphetsad. Gar vi till en rastgard, och dar ar andra hundar. Klart som fan att han vill springa och leka. Har en annan hund en leksak ex. Tar han ej den, om jag sager till. Trots att man ser att han VILL.
Sa, vargerik, och en del andra. antingen ar du radd for din egen skugga, eller ....... 
Det AR AGAREN det ar fel pa. Fast ok, skall vi forbjuda.
gar det att blockera skribenter?
Vet vilka svar jag ej skall lasa.
Jag HAR fordomar. Alla har nagot att lara sig, Jag, att inte ha fordomar. Blir bara sa trott pa .......   (censur) Det KAN ju bli som i Danmark eller Norge.
Innan, ni yttrar, er skaffa erfarenhet, EGEN erfarenhet. Inte horsagen. Aven om det ar fran er baste van.
 
 

Just_me

  • Inlägg: 1409
    • Småland
SV: Min mördarhund
« Svar #418 skrivet: 12 sep-11 kl 23:21 »
Efter att plojt igenom denna trad maste jag bara tanka pa Tjabo, en omplacerad Am Staff. Skulle jag lamna han kopplad utanfor en affar, kunde (INTE VEM SOM HELST) men sa gott som alla, ta honom, och han skulle folja med. M.A.O. i jamforelse med Tjabo ar Paris lilla  ....  ????, en kamphund. 
Vet ej hur manga ggr vi gatt forbi ettriga, glafsande sma hundar. Han bryr sig inte. Visst, han kan bli upphetsad. Gar vi till en rastgard, och dar ar andra hundar. Klart som fan att han vill springa och leka. Har en annan hund en leksak ex. Tar han ej den, om jag sager till. Trots att man ser att han VILL.
Sa, vargerik, och en del andra. antingen ar du radd for din egen skugga, eller ....... 
Det AR AGAREN det ar fel pa. Fast ok, skall vi forbjuda.
gar det att blockera skribenter?
Vet vilka svar jag ej skall lasa.
Jag HAR fordomar. Alla har nagot att lara sig, Jag, att inte ha fordomar. Blir bara sa trott pa .......   (censur) Det KAN ju bli som i Danmark eller Norge.
Innan, ni yttrar, er skaffa erfarenhet, EGEN erfarenhet. Inte horsagen. Aven om det ar fran er baste van.

Förstod inte riktigt inlägget?

Problemet i Danmark är att de flyttat problemet till nya raser, samma i Norge. Förr fanns det inte Mastiffer som kom in i 10 tal för att avlivas pga aggresivitet. Mastifferna är också gårdshundar/vakthundar men har väl aldrig ansetts vara kamphundar på samma sätt som pitbulls. Men nu är de det, för när idioterna som kampar inte längre kunde stoltsera med en aggresiv pitbull tog de nästa alternativ som såg stort och muskligt ut.

Brokullen

  • Inlägg: 440
    • Dalsland
SV: Min mördarhund
« Svar #419 skrivet: 13 sep-11 kl 10:05 »
blir så jäkla trött på allt snack om mördarhundar.
När mina barn var små hade jag en helt otroligt snäll och lydig rottweiler som dom gärna fick leda i kopplet när vi var ute och gick,det var inte bara en gång någon kom med en komentar om hur jag kunde låta barnen hålla en mördarhund.det är ju för sjutton en boskapshund.
Och att då förbjuda vissa hundraser för att folk dresserar vissa individer till att kampa är ju helt bedrövligt.
det bästa vore i så fall att sätta in nåt sorts körkort för hundägare och missköter man sig så skulle man ha livstids hundförbud,det är ju faktiskt inte hundens fel att den gör precis som den har blivit lärd.
Det som jag själv sett i mitt närområde så är det just två sorters människor som använder sina hundar på ett sätt som ger dessa raser dåligt rykte.
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

537 gäster, 1 användare
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser