Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Katt med diabetes?  (läst 686 gånger)

Valmet

  • Gäst
Katt med diabetes?
« skrivet: 26 mar-13 kl 22:49 »
Är det någon som har erfarenhet av detta och hur behandlas det isåfall?

Min gamle vän Lillen, 13år fick åka till veterinär för en tid sen.
Då togs blodprov för att kolla värdena.
Han har högt blodsocker, å så fort jag lyckats få ett urinprov så ska det testas.
Han är dock lite skeptisk till att kissa i en låda utan strö.
Så nu ska jag testa plastremsor som strömaterial..


jacobian

  • Inlägg: 1
    • Värmland
SV: Katt med diabetes?
« Svar #1 skrivet: 20 jul-13 kl 08:34 »
Hej, ett sent svar, men jag hittade forumet först nu...

Vi hade en katt som hade diabetes, vi upptäckte det när katten  var 9 år. Hon kissade floder hela tiden och drack allt hon kom över.
Vi provade med insulinpiller först, men det var krångligt, trots att vi fick till det med att ge en katt piller (många blodiga händer fick vi dock...).
Sedan gick vi över till insulinspruta som hon fick i samband med måltid på morgonen och kvällen varje dag. Hon fick även diabetesfoder under tiden (denna köptes hos veterinär och var svindyr, men vad gör man inte för en katt)
Med denna behandling levde hon tills hon var 16 år, veterinärerna hade gett henne ca 2-3 år i livet med denna behandling.

/Stefan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

822 gäster, 4 användare (2 dolda)
kretslopp, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser