Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninungar i slagsmål  (läst 1513 gånger)

Lotta1

  • Inlägg: 5
    • Västergötland
Kaninungar i slagsmål
« skrivet: 01 maj-20 kl 20:36 »
Hej, har 11 kaninsyskon på 8 veckor som jag idag skulle dela upp, hanar och honor. Honorna fick flytta till ny stor bur med hage. Den ena honan flög på alla så vi fick ta tillbaka henne till mamman och hanarna, då var hon helt lugn igen. Denna kanin har varit på studiebesök i nya buren en gång tidigare och vi släppte dessutom in henne först, kan det ha påverkat? Hur kan man göra för att hon skall ev kunna gå ihop med syskonen igen? Kan det vara en tanke att sätta henne i en egen bur bland dom andra där hon får bo några dagar? Tankar, tips??
« Senast ändrad: 01 maj-20 kl 20:56 av Lotta1 »

kervennic

  • Inlägg: 1212
  • vita e vita
    • Övriga världen
SV: Kaninungar i slagsmål
« Svar #1 skrivet: 14 maj-20 kl 11:04 »
Det saegs att man maste dela, men jag gor inte det foer de som jag ska aeta eller saelja. Kaniner brukar slass ibland (men hittar till exempel haar), men det brukar lugna sig efter ett kort tag.

Det varierar mycket. Till exempel har jag tre gamla reproducerande hannar. Naer jag koepte de sex ar tillbaka, slass de naestan ihjäll (de river sig och den svag kanin had saar). De fick bo separat. Men nu har jag ordnat ett enorm boende och de bor igen tillsammans och de aer alltid naera och goda kompisar (tva aar tillbaka, noll skada, noll slagmaal). Jag skulle saega att boendets storlek spelar roll.

Jag tror att man maste titta att det gar inte for langt men det aer ganska normalt att kaniner visar vem aer den starkaste. Naer det star klart foer alla i boendet, brukar det vara lugn igen. Man vil inte undvika vaald som aer naturligt och sker aeven ute i naturen, utan skador och stress...
Viktifatse aer att separera hannar innann de kan befrukta honnor annars blir det kaos...
« Senast ändrad: 14 maj-20 kl 11:18 av kervennic »
vita e vita


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

565 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser