Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla i före detta hönsgård  (läst 929 gånger)

gunbe

  • Inlägg: 6
    • Skåne
Odla i före detta hönsgård
« skrivet: 29 jul-22 kl 15:04 »
Jag har haft ett par hönor några år men på grund av diverse förändringar i livet har jag tyvärr blivit tvungen att avveckla detta :'(. Mina två älskade hönor fick flytta till en större flock höns med tupp och verkar trivas bra där (skönt!  :)) och hönshus med alla tillbehör är sålda. Nu undrar jag hur det är med odling där jag haft hönsgården, jag har hört nånstans att det inte ska vara bra att odla ätbart i färsk hönsgödsel. Nu lämnade jag hönsen i början av juli och hade i så fall inte tänkt att odla ätbart där förrän nästa vår skulle man kunna göra det, någon som vet?  ???

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Odla i före detta hönsgård
« Svar #1 skrivet: 30 jul-22 kl 16:51 »
Beklagar hönsförlusten!
Den goda nyheten är att det går alldeles utmärkt att odla i en fd hönsgård! Till nästa år har gödseln "brunnit" och är inte för kraftig till dina tänkta odlingar.
Om du behåller nätet är odlingarna skyddade mot rådjur, harar och diverse andra som vill kalasa på dina grödor.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

745 gäster, 4 användare
xaelanar, von tratt, Svarthönan, docswood

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser