Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Värmland/Södra Sverige: Söker kollektiv med familjekänsla, möjligt med rullstol  (läst 502 gånger)

Maria Malva Linde

Hej, jag söker kollektivboende med familjekänsla på landet, gärna i syd-/västra Sverige. Jag heter Maria, är 50+ men känner mig yngre, är en kreativ människa med visioner som jag hoppas inte är utopiska utan som faktiskt kan bli möjliga   någonstans.   
Jag har rullstol och behöver lite praktisk hjälp i vardagen, därför är brist på trappor och tillgång till hjälpsamhet/inkluderande tänkande en förutsättning.   
Min önskan är att det finns olika åldrar, framförallt barnfamiljer, eftersom jag inte har egen familj och gärna vill kunna ha dörren öppen för andras barn.   
Ser framför mig ett stort hus, trädgård där vi odlar grönsaker, bär, blommor, ett kök där det bakas bröd och kakor och lagas mat av alla sorter, att det spelas, pysslas, yogas, att konstnärlighet och ett naturnära tänkande går hand i hand. Jag har gått på Waldorfskola och har både bakgrund och deltidsarbete med dessa värderingar, sympatiserar även med andra helhetstänkande synsätt och öppna människor. Har även erfarenhet av/engagemang för människor från olika länder.
Just nu bor jag i det mycket vackra Arvika där jag utvecklar mitt intresse för foto och skulle gärna bo här också, men saknar likasinnade och kollektiv gemenskap, och då en tid av förändring troligen är på gång snart känner jag att det är kanske nu jag ska försöka hitta något som är mer min dröm.
Platsen jag söker behöver kunna nås med tåg/buss, gärna nära hav/vatten och gärna med bondgård/djur i närheten. När jag beskrev min dröm för min syster konstaterade hon att de sakerna nog inte brukar finnas på samma plats... 🙂 men jag tror att det nog kan vara möjligt nånstans....   
Hoppas höra om ert härliga kollektiv eller tips på var de finns ❤

The Dogphilosopher

• Västergötland
Intresserad av södra värmland.
Jag vill bo lantligt med hund.

Dela detta:

* Inloggade just nu

267 gäster, 3 användare
Lars på Solbacken, Ett svart får, krokodil

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser