Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getter... o "tryckt virke"  (läst 1043 gånger)

vilda.wilma

  • Inlägg: 21
    • Västergötland
    • Andhämtning
Getter... o "tryckt virke"
« skrivet: 29 sep-08 kl 21:24 »
Jag har byggt en utebox... där jag lagt en gummimatta för att slippa få trägolvet uppfrätt av geturin... nu ska jag bara spika lister runt golvet...
Min fråga är... kan jag ha tryckt virke eller e det giftigt om getterna skulle få för sig att gnaga på detta?

Ingen snickare precis... men jag gör så gott jag kan... *L*
Jag lever ett enkelt och fritt liv på landet i balans & harmoni med djur & natur. www.andhämtning.se

Sandshult

  • Inlägg: 48
    • Östergötland
    • www.dvargget.se
SV: Getter... o "tryckt virke"
« Svar #1 skrivet: 01 okt-08 kl 17:59 »
Jag tror du kan köra med tryckt virke. Om det bara var vid golvet du tänkte använda det så vill de iallafall inte gnaga där när de kissat några gånger...  ;D Vi har byggt staket med både vanliga tryckta stolpar och brädor som man brukar använda vid stängsling och våra getter har inte gnagt på det. Däremot älskar de att gnaga på trästammar, så är man rädd om träden så är det bäst att klä in dem med nät. Det är roligt att bygga till djuren! Finsnickerier inne kan man ju låta proffsen ta hand om. :D

vilda.wilma

  • Inlägg: 21
    • Västergötland
    • Andhämtning
SV: Getter... o "tryckt virke"
« Svar #2 skrivet: 02 okt-08 kl 00:05 »
Tack för inlägg...  :) Ja, jag har verkligen blivit "biten" det e så kul att bygga... lär mig lite nytt varje dag. Det är härligt att se sina planer ta form o växa fram...
Nybliven "getmamma"
Jag lever ett enkelt och fritt liv på landet i balans & harmoni med djur & natur. www.andhämtning.se

massey-35

  • Inlägg: 96
    • Uppland
SV: Getter... o "tryckt virke"
« Svar #3 skrivet: 08 okt-08 kl 01:08 »
skansen kör med vanligt virke i golvet. och vi har byggt likadant, dock har vi oljat golvet två gånger innan getterna flyttade in
varför göra något idag när du kan skjuta upp det till morgondagen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 4 användare (2 dolda)
isa, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser