Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utrymme?  (läst 975 gånger)

Insanity

  • Inlägg: 349
Utrymme?
« skrivet: 11 sep-07 kl 18:25 »
Hur mycket utrymme behöver tre getter?

Jag har ju en stor ledig hästbox men funderade på om jag kanske skulle ordna en box till dom på ett annat ställe i ladugården.

Så hur mycket utrymme kräver tre getter i kvm?
Har hästar, hundar, katter, höns och kaniner.

Hjälp ett djur! http://www.livlinan.be

LiLo

  • Inlägg: 94
  • "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
Re:Utrymme?
« Svar #1 skrivet: 12 sep-07 kl 10:51 »
Enligt Jordbruksverket ska getter i lösdrift ha 1,2kvm per vuxet djur. Men mer utrymme än så kan man ju ge dom, tycker jag! Sedan finns ju regler om utrymme vid matplats osv. men jag har själv varsina matplatser till mina getter, inomhus.
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.

mli79

  • Inlägg: 541
    • Skåne
Re:Utrymme?
« Svar #2 skrivet: 12 sep-07 kl 12:09 »

Jag har tre getter och tycker att det är på gränsen till trångt när alla är inne i lighallen där deras box är 12m2.  Bara tanken på att ta 10getter där är för mig helt orimlig!
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

LiLo

  • Inlägg: 94
  • "Bränd kvinna skyr inte elden" citat A-L Brundin
Re:Utrymme?
« Svar #3 skrivet: 12 sep-07 kl 12:19 »
Ja, tänk bara på alla äggvärpare i lösdrift (eller bur för den delen) eller hallarna för "kyckling-gödning"! Bara för att reglerna för minsta tillåtna utrymme är groteskt litet behöver man ju inte ha det så!
Vi väntar första barnet i vinter! Bor på "Rävkullen" med Cane Corso's, Kinesiska "puffar", Chornish Rex katter och Brahmor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 3 användare
Erik Forsman, Be, Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser