Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plocka och sälja svamp  (läst 1748 gånger)

Lynx lynx

  • Inlägg: 16
    • Västerbotten
Plocka och sälja svamp
« skrivet: 23 aug-21 kl 08:48 »
Jag har sedan en tid tillbaka funderat på att plocka svamp och sälja till restauranger och liknande. Är det någon här som känner till hur man går tillväga?
Freedom is the right of all sentient beings!

Pateras

  • Inlägg: 104
    • Uppland
SV: Plocka och sälja svamp
« Svar #1 skrivet: 23 aug-21 kl 08:56 »
Jag har sedan en tid tillbaka funderat på att plocka svamp och sälja till restauranger och liknande. Är det någon här som känner till hur man går tillväga?

Om du ska sälja till restauranger så lär du ha F-Skatt sedel. Ska du sälja till privat person så får det bara vara mindre mängder.

Grendela

  • Inlägg: 266
    • Småland
    • Skälshult gård
SV: Plocka och sälja svamp
« Svar #2 skrivet: 23 aug-21 kl 17:27 »
Hej!

Den här broschyren från Livsmedelsverket är ganska bra, tar upp t ex svamp:

https://www.livsmedelsverket.se/globalassets/publikationsdatabas/broschyrer-foldrar/forsaljning-sma-mangder.pdf
Liten gård i småländska skogen. www.skalshult.se

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Plocka och sälja svamp
« Svar #3 skrivet: 23 aug-21 kl 18:18 »
Så som jag förstår det så knallar man bara in och ber att få prata med kocken. Grannarna plockar hela hösten karl johan svamp och kör 30 mil enkel till restauranger och säljer. Dom tror jag säljer allt svart. Brukar bli nåt ton då släktingar från hemlandet kommer och hjälper till.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

bjork

  • Inlägg: 225
    • Värmland
SV: Plocka och sälja svamp
« Svar #4 skrivet: 24 aug-21 kl 00:09 »
Jo,man går bare å frågar och gjør avtale med resturangene   ;)
There is no way to happiness,
happiness is the way !


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, ThomasS, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser