Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kvävegödning genom kvävefixerande växter för fruktträd  (läst 3304 gånger)

Tångräkan

  • Inlägg: 1980
    • Åland
SV: Kvävegödning genom kvävefixerande växter för fruktträd
« Svar #20 skrivet: 05 jul-22 kl 18:36 »
Skogaliten, igen kräver du "bevis" av mig utan att komma med någonting bättre. Vem har sagt att gammal kunskap är värdelös? Det är väl bra om den kan spridas, oavsett vad man kallar den. Jag har ingen skyldighet att redovisa åt dig, vem är du att mästra oss andra? Hur vet vi vad du är för "expert" och hur vet du vad vi kan? Men bara för att vara artig: Min trädgård är 150 år gammal. Den som hade den före mig visste vad hen gjorde. Jag har vuxit upp med familjen och är lycklig som har fått ta över både gården och kunskapen. Och jag har flera väldigt gamla äppelträd (minst 50 år) som trivs hur bra som helst intill alarna. Nu lämnar jag den här tråden. Hoppas TS får ut någonting från den trots urspårningen. Ber tusen gånger om ursäkt för att jag bidrog till det!
Var dig själv, alla andra är redan upptagna.

 

lena melin

  • Inlägg: 31
SV: Kvävegödning genom kvävefixerande växter för fruktträd
« Svar #21 skrivet: 05 feb-23 kl 18:10 »
Hittade en tråd för länge sen där de rekommenderade ankor i fruktträdsodling, för att deras gödsel inte bränner rötterna som hönsens gör av någon anledning.
Hade själv tänkt vattna mina nyplanterade fruktträd med vatten från ankdammen när jag tömmer den, de skitar ner förskräckligt de små liven.
Någon som vet?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

801 gäster, 4 användare (1 dolda)
torbjorn, von tratt, malarmaster

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser