Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ramar och sånt!  (läst 1058 gånger)

Nilsson

  • Inlägg: 100
ramar och sånt!
« skrivet: 09 apr-21 kl 18:40 »
Hej!
Var köper ni ramar till era bikupor? tar ni i sverige eller utomlands? Något att tänka på?  Tänkte också på vaxmellanlägg köper ni eller gör ni själva?

hofboss

  • Inlägg: 428
  • Centrala Skåne
    • Skåne
SV: ramar och sånt!
« Svar #1 skrivet: 10 apr-21 kl 21:19 »
Beror på hur stor man är och hur mycket man behöver, skall man handla utomlands så är det fulla pallar eller full bil som gäller, annars så gynnar man de lokala handlaren som gäller.
Vax utomlands rör man inte, mycket fusk vax eller kemikalier som inte är bra för bina eller godkända i Sverige.

 

agnkr3

  • Inlägg: 1
    • Bohuslän
SV: ramar och sånt!
« Svar #2 skrivet: 19 apr-21 kl 11:11 »
Hej
Vet ej hur jag skickar medelansen vet inte vilken mailadress det ska gå till
Men jag vill veta vad jag ska göra med mina slungade honungsramar som är kvar från förra året.
Kan jag använda de i skattlådorna i år? eller finns något annat alternativ?

Torkel

  • Inlägg: 256
    • Uppland
SV: ramar och sånt!
« Svar #3 skrivet: 20 maj-21 kl 12:56 »
Hej
Vet ej hur jag skickar medelansen vet inte vilken mailadress det ska gå till
Men jag vill veta vad jag ska göra med mina slungade honungsramar som är kvar från förra året.
Kan jag använda de i skattlådorna i år? eller finns något annat alternativ?

Om det är nya inlägg du menar, så gör man sådana genom att klicka på "NYTT ÄMNE" högst upp i forumet.

Slungade honungsramar från i fjol, går alldeles utmärkt att använda i skattlådorna i år. Man kan även blanda in dem i yngelrummet (om ramformatet passar).


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 4 användare
xaelanar, reimersro, ärt, Ulmusglabra

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser