Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höna dödar kyckling  (läst 2158 gånger)

Archibald

  • Inlägg: 302
höna dödar kyckling
« skrivet: 25 apr-06 kl 18:55 »
Köpte ju två maranhönor med tupp för ett tag sedan.
sedan har vi kläckt fram ägg med maraner
men en av hönorna verkar vara lite jagande mot ungkycklingarna, så jag satte inte ihop dem på 3 veckor, utan de fick gå i burar bredvid varandra.

nåväl, sedan i fredags natt har de varit i samma bur.

i torsdags fick en annan höna EN kyckling, som jag idag hittade död , antagligen nedtrampad.

en av mina maskinkläckta har varit lite svag och långsam, gärna suttit stilla i ett hörn osv... har matat henne? i ett eget rede och allt har sett bra ut, tills jag kom ut nu och såg att någon hackat denna till döds.
kan det varit just för att det var en svag individ, eller är det någon höna som bara gett sig fan att sätta sig på de små.
kan ju säga att de andra kycklingarna har blivit mycket större än den här lilla, som jag gillade.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 1 användare
skogaliten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser