Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min youtubekanal med en alternativ approach till självhushållning  (läst 1477 gånger)

StarkSomSkogen

  • Inlägg: 1
    • -
Så här va: Under en period har jag spelat in ett antal videos med inriktning på alternativ/naturlig självhushållning. Jag har fokuserat på ett format som bland annat Kalle Anka & C:o kallar för Tips & trix. Med andra ord har jag försökt vara lite praktisk :)

I många av mina videos finns det en underton av påstådd eller upplevd humor, vilket kan göra att budskapet går in lättare än om det bara är "torr" fakta rakt upp och ner.

Jag har även delat upp kanalen i ett antal spellistor om man skulle vara intresserad av specifika ämnen, såsom vilda ätbara örter, vilda ätbara växter i övrigt, hur man tillverkar viss utrustning, hur man bygger skydd, hur man kan göra upp olika sorters eldar, destillera vatten hemma och i naturen osv.

Det finns en stark underton av att allt ska vara gratis eller så gott som gratis, vilket jag tycker är gynnsammt eftersom det på så vis finns något för alla.

Spana gärna in kanalen om DU har lust. Vem vet, det kanske finns något där som just DU kan ha nytta o glädje av?

Peace!

https://www.youtube.com/channel/UC5h3-1yRl4B3JhZAgXaNrsA

/MD

torbjorn

  • Inlägg: 13749
    • Medelpad
Varför inte lägga upp informationen på ett mer bandbreddssnålt sätt istället, t ex ren text utan bilder i detta forums handbok eller på annat lämpligt ställe, så att även folk som har begränsade uppkopplingsmöjligheter kan ta del av den.
De flesta självhushållare och folk med självhushållningsambitioner har ju inte tillgång till fast fiberuppkoppling, och det är vanligt att begränsad datapott, snålt utbyggda nät som ständigt är överbelastade mm, gör det odrägligt eller dyrt att titta på videoklipp.
När samma information hade kunnat överföras med en tusendel av datamängden genom några välformulerade rader text.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser