Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Katten använder landet som toa  (läst 5008 gånger)

admin

  • Administratör
  • Inlägg: 631
    • Alternativ.nu
Katten använder landet som toa
« skrivet: 14 sep-03 kl 00:23 »
Carina
 On 4 Sept, 2002 - 07:49
--------------------------------------------------------------------------------
Hej på er!
Är det farligt att äta grönsaker (lök och potatis)
om katten använt landet som toa under sommaren?
Svårt att hålla henne därifrån.
Vet att i städerna brukar det sägas att katterna inte får toa i sandlådan för det är farligt för barnen.
Kanske är det farligt om jag äter löken som växt där?
 
Monica
 To 12 Sept, 2002 - 09:18
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Carina!
Nej, jag tror inte det är farligt. Snarare är det väl bara bra med lite extra gödning i landet. Att det inte är lämpligt med kattspillning i sandlådan är väl framför allt att småbarn kan pilla i sig det och riskerar att få i sig eventuella parasiter (spolmask o. dyl.). Dessutom är det ju din egen katt och du vet ju om hon är frisk.
Så ät du lugnt lök!
 
ninni
 To 12 Sept, 2002 - 21:28
--------------------------------------------------------------------------------
hej, det är nog ingen större fara, men man ska se upp om man är gravid, ha det bra, ninni
 
Carina
 Fre 13 Sept, 2002 - 12:55
--------------------------------------------------------------------------------
Om man skulle bli gravid framöver då?
Bör man testa sig på något sätt?
Fick ett annat tips att katter kan vara bärare av en sorts parasit (Toxoplasmos) som kan vara farlig för små barn, gravida, sjuka och äldre människor.
Bör man testa katten och sig själv kanske. Vill ju riskera att äventyra en ev. graviditet.
 
ninni
 Sö 15 Sept, 2002 - 21:58
--------------------------------------------------------------------------------
hej, det var just toxoplasmos jag tänkte på, men jag tror de kollar upp det när man är gravid, jag har aldrig varit gravid i sverige så jag vet inte riktigt hur de gör här, men det som kollades på mig var ifall jag var immun eller om jag hade pågående toxoplasmos, beror på vilken sorts antikroppar, eller något ditåt ialla fall. bvc kan nog förklara det bättre.  


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

761 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser