Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sälja öl på gårdscafé?  (läst 12076 gånger)

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: Sälja öl på gårdscafé?
« Svar #20 skrivet: 24 jun-18 kl 13:26 »
"Om man tittar på hur det ser ut i handeln så ligger priserna på folköl kontra starköl ungefär samma om inte folköl ligger lite högre till och med."

Nu killgissar jag men har för mig att 2,8% folköl ligger i en annan skatteklass. 3,5% folköl ligger i samma klass som starköl klass 3.
Den man skulle få sälja, servera som folköl gissar jag är 2,8%. 2,8 % folköl ligger i snitt till halva priset kontra 3,5%.

Skickat från min AGM X1 via Tapatalk


ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Sälja öl på gårdscafé?
« Svar #21 skrivet: 24 jun-18 kl 13:44 »
I Lund finns det en Sibylla korvkiosk som har både starköl och vin till försäljning.
Har svårt att tro att de inte har tillstånd, då det stod i drickakylen helt öppet.
Du kan ju kolla med dom hur de fick tillstånd, det är på Kastanjegatan 17.

Pizzerior kan ju få alkoholtillstånd.
Vedeldat och stenugnsbakat vore inte dumt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 6 användare (1 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, Anders Flix, Be, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser