Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Introducera kycklingar till ensam höna?  (läst 803 gånger)

frol

  • Inlägg: 1
Introducera kycklingar till ensam höna?
« skrivet: 15 jun-23 kl 22:03 »
Hej,
Någon som har erfarenhet av att introducera kycklingar till en ensam höna?
Vi har frigående höns och blev idag av med alla hönor utom en.. Vi vill såklart inte att hönan ska vara ensam men undrar nu vad som är bäst. Vi har 5 kycklingar på snart 7v som vi hade tänkt introducera till flocken när dom är 10-12v. Men dom bor så att höns och kycklingar sett varandra genom nät i 3v. Är det möjligt att introducera dom till vår ensamma höna redan nu? Eller bör vi försöka få tag på en vuxen kompis till henne?

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Introducera kycklingar till ensam höna?
« Svar #1 skrivet: 16 jun-23 kl 08:35 »
Det går nog bra att introducera nu. Speciellt om de sett varandra genom staket så länge.
Med 7 veckor är de ju nästan vuxna men ändå så kvicka och alerta att de snabbt kan undvika henne om det är så. De är ju fler än henne också vilket ger stöd.

Det enda jag skulle vara uppmärksam på är att DE inte går på HENNE. Då är nog åldern bättre nu än om några veckor när de är både större och starkare. Håll koll bara.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 5 användare (1 dolda)
malarmaster, kretslopp, jeno0038, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser