Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aldrig mer så här tidig bäbis!  (läst 1003 gånger)

Gräbban

  • Inlägg: 674
    • -
Aldrig mer så här tidig bäbis!
« skrivet: 17 mar-08 kl 10:58 »
Jäkla förbaskade snö. som man inte alls har längtat efter.
Jag tänker aldrig mer betäcka mitt sto så tidigt. Nu var ju anledningen till den tidiga betäckningen att hingsten som jag ville ha skulle flytta till Dalarna (tror jag det var) i början av Maj, så det var lite ont om tid. Jag har inget lä i den hagen som mor och son får gå i, så då blir det innelek för den lilla idag. Har ju lösdrift annars, men hagen i anslutningen till boxen är så lerig så där borde nog ingen sån liten klafsa runt. :-\
Har fått lära mig att föl innan de är ca en månad är väldigt känsliga för att bli blöta in på skinnet? Jag är inte speciellt "sjåpig" med mina djur annars, men är ju eget-fö-nybörjare... :D
Om det går som en anka, ser ut som en anka och låter som en anka- då är det mycket troligt att det ÄR en anka...

Sar

  • Inlägg: 2653
  • hvilaro.blogspot.com
    • Hvila Ro - Prästgård anno 1700
SV: Aldrig mer så här tidig bäbis!
« Svar #1 skrivet: 17 mar-08 kl 12:58 »
Det är nog helt rätt resonerat, du får ha ute dem korta stunder så att inte fölisen lägger sig ner ute och blir genomkyld och sedan får det komma in och vila. Vi fick själva mängder med snö inatt men jag hoppas att det mesta tinat bort tills det är dags för vår fölis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser