Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blandrasavel  (läst 8236 gånger)

pålle

  • Gäst
SV: Blandrasavel
« Svar #40 skrivet: 28 jun-09 kl 14:36 »
Nu har jag inte schäfrar längre ;) men om du hade kommit och velat köpa valp av mig och berättat det du skrivit nu så hade du nog efter ett mindre förhör fått köpa en eller kanske t o m två ;D

Saken är väl bara den att folk tror att bara för att de haft hund av den och den rasen, si och så länge så har de världens erfarenhet av hundar men riktigt så är det ju inte tycker jag. Det är med hundar som ungar, ingen är den andre lik ;)
Anette
  japp ja kann bara hålla med  mvh pålle

Vilse

  • Gäst
SV: Blandrasavel
« Svar #41 skrivet: 29 jun-09 kl 00:16 »
Nu har jag inte schäfrar längre ;) men om du hade kommit och velat köpa valp av mig och berättat det du skrivit nu så hade du nog efter ett mindre förhör fått köpa en eller kanske t o m två ;D

Saken är väl bara den att folk tror att bara för att de haft hund av den och den rasen, si och så länge så har de världens erfarenhet av hundar men riktigt så är det ju inte tycker jag. Det är med hundar som ungar, ingen är den andre lik ;)
Anette

den energiska boing-boing hunden var ute igaar o sprang omkring i geggan i regnet och rusade in genom huset o upp i min saeng foer en eftermiddagslur,, i min saeng! nya lakan! tur man aelskar hundar,,paa med nytt paalakan! :)
vi skojar om att jycken aer en korsning med lite kaenguru inblandat, han kommer fraan australien :)

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
SV: Blandrasavel
« Svar #42 skrivet: 29 jun-09 kl 07:54 »
den energiska boing-boing hunden var ute igaar o sprang omkring i geggan i regnet och rusade in genom huset o upp i min saeng foer en eftermiddagslur,, i min saeng! nya lakan! tur man aelskar hundar,,paa med nytt paalakan! :)
vi skojar om att jycken aer en korsning med lite kaenguru inblandat, han kommer fraan australien :)

Låter som du har en underbar jycke ;D
A och O som hundägare är att man har en stooor portion tålamod och massor med humor ;D ;D
Själv har jag en Grand danois tik som är snart två år. Nu när blandis tiken är dräktig så har hon ju inte haft lust att springa och busa som vanligt med grandisen. Det har resulterat i att grandisen får riktiga stolleryck och far som en galning runt tomten med en stängselstolpe i munnen :o. Vi tog bort stolpen från henne för vi var rädda att hon skulle göra sig illa. Det fann hon snart råd för genom att ta en av barnens hoppbollar, (ni vet en sån där stor sak med 1 m i omkrets som man sitter o hoppar på) med handtaget i munnen och bollen över huvudet rusade hon runt med den istället. Fort gick det och jag hade lakan på tork på torkvindan och naturligtvis missade hon inte den utan trasslade in sig i lakanen med boll o allt och äventyret slutade med att jag hade en grandis rullandes på backen intrassalad i före detta rena lakan OCH en torkvinda som numera är förpassad till soptippen ;D Man kan faktiskt inte annat än skratta åt eländet och stängselstolpen fick hon tillbaka fast hon har numera kortat av den en del ;D
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Blandrasavel
« Svar #43 skrivet: 29 jun-09 kl 11:55 »
 ;D ;D ;D Visst är det underbart med djur!?
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Blandrasavel
« Svar #44 skrivet: 29 jun-09 kl 20:40 »
Kan inte hjälpa det, men kommer att tänka på Marmaduke :-[ ;D ;D ;D

Inga-Lena

  • Gäst
SV: Blandrasavel
« Svar #45 skrivet: 03 jul-09 kl 21:15 »
Den stora nackdelen är att valparna säljs billigare och därför lättare hamnar hos folk som
inte har tänkt igenom ett köp så noga.
Sen tröttnar dom och hunden hamnar som omplaceringsobjekt på Blocket.
Inte bra.

Gjorde en helt oseriös undersökning av utbudet på Blocket , Stockholms län. Jag sökte lämplig, vuxen hund. Och det visade sig att jag skulle kunna fylla huset med renrasiga Dobberman-hannar i ålder 8-14 mån, helt gratis!!!!! Först tyckte jag det var fantastikt, de är ju så tjusiga. Jag svarade på några annonser via sms och mail. Sedan började ägare i princip jaga mig för att bli av med sina hundar! Jag gick också in på rasens hemsida och hannar omplaceras ganska frekvent. Så jag förstod att det är inte en hund för mig.
Jag har nu 2 st vuxna omplacerings hundar av blandras. Nr1 har varit hos oss 2½år, hon är5 år. Nr 2 kom till oss igår och han är också 5år. De var inte lätta att hitta. Jag hittade massor av renrasiga hundar, inte bara Dobbisar, BorderCollie och Amstaff förekommer ofta också, mf.  Blandningarna man vill "bli av med" innehåller ofta BorderCollie eller Dobberman. Andra blandraser är ganska sällsynta på blocket! Den vanligaste hundannonsen gäller faktiskt renrasig hund! (mina är schäfer/collie och spetsblandning bla Gråhund)



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 5 användare (1 dolda)
Slowfox, Mathias., LimJans, djurfarmen

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser