Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  2009 års lamm *bildtråd*  (läst 3560 gånger)

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #20 skrivet: 09 apr-09 kl 23:18 »
Lamningen är i full gång nu. 35 lamm har de blivit hitills. 3 flasklamm har jag just nu varav en brukar sova i min säng.

Så man kan säga våren är kommen och stallet vimlar av lamm. ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

Mårten Swärd

  • Gäst
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #21 skrivet: 10 apr-09 kl 20:37 »
Nytt tillskott till Helsingefårs-stammen.. :)

Alva, född igår, gårdens första lamm.

 

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #22 skrivet: 15 apr-09 kl 22:28 »
Dagens underverk, baggen bruno  :-*
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

färnevik

  • Inlägg: 2389
  • inte längre vingklippt
    • Västergötland
    • Älebergs lantbruk
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #23 skrivet: 15 apr-09 kl 22:57 »
Vilken sötnos Kimma!  :-*
"helst skulle varje människa ha en egen liten höna. en höna som tar tillvara på mat som blivit över, som ger ett ägg om dagen och gödsel till en blomsterrabatt..."

http://storaaleberg.blogspot.com

pernilla70

  • Inlägg: 621
    • Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #24 skrivet: 15 apr-09 kl 23:16 »
Kimma: En riktig liten nallebjörn. Så söt och go.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #25 skrivet: 16 apr-09 kl 07:25 »
Ja han är verkligen supersöt, otroligt vackra ögon har han och han är inte det minsta skygg. Brås på mamma kanske  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

tessiem

  • Inlägg: 693
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #26 skrivet: 16 apr-09 kl 08:05 »
Slänger in bild på Lilla Bu och August..Två små söta pojkar (tyvärr)..





Har även två små nyfödda bagglamm som vi inte hunnit fota ännu..

ViktoriaG

  • Inlägg: 49
  • Carpe Diem
    • Viktoria´s sida
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #27 skrivet: 16 apr-09 kl 08:18 »
Första lamningen gick utmärkt minsta tackan lammade först 2 fina lamm blev det 1 tacklamm och ett bagglamm rasen är gutefår.

Ingrid68

  • Inlägg: 232
    • -
SV: 2009 års lamm *bildtråd*
« Svar #28 skrivet: 16 apr-09 kl 09:30 »
Verkligen jättefin tacka, men jag tror inte hon är ngn ren finull inte... Vad jag vet kan de inte ha sådan färg som hon har, utan är enfärgat vita, svarta eller bruna, ibland med (oönskade) vita tecken...

I år har vi betäckt en vit finullstacka (modern med bruna ben och lite bruna tendenser i huvudet) med en vit finullsbagge (alla renrasiga och reg.). Resultatet: Två lamm varav det ena är mer vitt än brunt men med mycket bruna ben och ansikte. Det andra lammet är mer brunt än vitt. Ser i princip ut som en brunvit ko i färgen. Ska bli mycket mycket intressant och se. Funderar på en brun bagge till modern, mormor och det nyfödda tacklammet.

Kontentan: Om tackan är renrasig eller ej går nog inte att avgöra på färgen enbart. Det skulle vara troligt. Väldigt fint tecknad tacka i allafall. Även om hon kanske rent rasmässigt inte får så höga ullpoäng vid en mönstring.
Jag, make, dotter, hund, katt, genbanksanslutna hedemora höns, ett 30-tal finullstackor och två shettlandsponnier huserar på gården.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

437 gäster, 4 användare (3 dolda)
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser