Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hönshusväggar ?  (läst 1417 gånger)

40+

  • Inlägg: 190
  • Våran "lilla" Ida
hönshusväggar ?
« skrivet: 29 maj-08 kl 14:06 »
Ska bygga om f.d lekstuga till hönshus undrar vilket matrial som lämpar sig till väggar , golv och tak (efter isolering ) då jag vill att det ska vara så lättskött och hygieniskt som möjligt för både djur och människor. Tack Eva
Nybliven gårdsägare

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: hönshusväggar ?
« Svar #1 skrivet: 29 maj-08 kl 15:25 »
Jag har satt masonite på insidan av vårt lilla hönshus. Billigt, lättarbetat och går bra att måla på. Har målat insidan med en hink gammal husfärg jag hittade i uthuset så det är en fukttålig yta. Masoniten är lätt att spika fast med pappspik. Golvet är av målad spånskiva, mycket strö så håller det sig alltid torrt och håller länge.

Dezdemona

  • Inlägg: 496
    • Halland
    • Hispig husägare
SV: hönshusväggar ?
« Svar #2 skrivet: 29 maj-08 kl 15:56 »
Jag har satt masonite på insidan av vårt lilla hönshus. Billigt, lättarbetat och går bra att måla på. Har målat insidan med en hink gammal husfärg jag hittade i uthuset så det är en fukttålig yta. Masoniten är lätt att spika fast med pappspik. Golvet är av målad spånskiva, mycket strö så håller det sig alltid torrt och håller länge.
Men så bra att det funkar med masonite! Vi har också tänkt använda det till insidan av vårt hönshus.
ofrivilligt hönslös


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

560 gäster, 2 användare (1 dolda)
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser