Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  medryttare svårt att hitta....  (läst 15531 gånger)

tuss

  • Inlägg: 165
  • sambo barn katter hund hästar ankor och höns
    • Södermanland
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #40 skrivet: 14 feb-09 kl 07:53 »
nu börjar jag förstå vad alla pratar om det här med att det inte finns sriösa med ryttare jag har haft ett par ute hos mig som sa att det verkar jättte bra och att dom vill fortsätta men sen så kom dom inte mer f....n vad jag blir ledsen, ska jag behöva göra mig av med mina guld klimpar bara för att det inte finns någon som kan hjälpa mig ett par dagar i veckan... :'( :'( :'(  det verkar inte bättre jag gör ett försök till med ett par annoser så får vi se... men när jag va medryttare så tyckte jag iaf att jag tog mitt ansvar när jag sa att jag skulle hjälpa till men det kanske inte är så idag, alla som är intresserade av hästar kanske har egen häst.... tycker det är jätte synd för jag vill verkligen ha kvar mina snuttar......
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

Lilly-Maya

  • Inlägg: 55
    • Ångermanland
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #41 skrivet: 14 feb-09 kl 23:22 »
mmm jo, jag har ju haft ett antal medryttare jag me.
Började söka medryttare när jag var gravid för ett år sen, eftersom jag inte kunde rida mer i mitten av graviditeten pga smärtan. Jag har ju en nordsvensk på 12 år som jag haft sen hon va 9 mån som mest blivit riden av mig, hon är väldigt pigg och lite busig ibland. Och hon testade medryttarna väldigt mycke, många kom inte ifrån gården.  Sen hade jag en som mest bus red och gjorde hon ännu hetare och nervösare, full galopp för det mesta. Jag tycker d varit väldigt svårt att hitta nån som kan förstå hästens begränsningar, som att rida lagom hårt.

Men nu har jag 2 medryttare som är väldigt duktiga och hjälpsamma som rider tillsammans med mig på Nordsvensken och Nordis/Welsh korsningen. :)

Men innan jag hittade dom så hade jag ca. 7 olika medryttare på bara nån månad, dom sa att dom ville fortsätta och tyckte d var jätte kul, men en vecka efteråt så insåg dom ju att dom inte hade tid. Inte alltid dom hörde av sig och sa att dom inte skulle rida nå mer heller. Dålig stil tycker jag.

Jag tog ju inget betalt heller, d enda jag ville var att dom skulle mocka den dagen dom red.
Själv tycker man ju att det måste vara toppen att vara medryttare, då man inte behöver stå för några stora kostnader eller behöva sköta det vardagliga, utan mest bara göra d roliga. 
Bor tillsammans med min sambo och våra 2 barn på en gård. Har 9 Hereford, 5 hästar och 2 hundar.

tuss

  • Inlägg: 165
  • sambo barn katter hund hästar ankor och höns
    • Södermanland
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #42 skrivet: 15 feb-09 kl 07:55 »
precis jag håller med dig jag tar inget betalt heller och jag tycker så synd om mina hästar att dom inte får gå så mycket som dom behöver, och jag hade hoppats att folk skulle vara ärliga och säga att det inte va något för dom istället för att bara skita i det. men men det är bara att söka vidare och hoppas på det bästa..... :-\
bor i sörmland på landet med sambo,och mina döttrar , katter, hund,blekinge ankor och blandrahöns, bovans höns.

Körven

  • Inlägg: 1199
    • Värmland
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #43 skrivet: 15 feb-09 kl 08:52 »

Det jävligaste jag varit med om när det gäller medryttare var två småflickor som var här och red.Efter en tid blev dom avdumpade på morgonen och hämtade på kvällen.I början hade dom med sig läsk och shipps som dom levde på under dagen.
Dom kunde komma på Fredag eftermiddag och hämtas på Söndag kväll.Det var inget större fel på dom,flickorna var snälla och hjälpsamma.Men det blev lite jobbigt att ha dom här hela tiden,för man blev ju bunden,fast dom skötte sig själva.

Nu var det inte det som var det jävliga..........Utan det var dom som släpte av flickorna,dom var nämligen stödfamilj och fick betalt av socialen.Så nu kunde dom ta en gravt handikappad också som dom fick extra bra betalt för.
Alla mina fördommar uppfyldes för dom var ........Helnykterister Folkpartister och Missionsvänner samt skollärare.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #44 skrivet: 15 feb-09 kl 09:22 »
Men var bor alla ni som söker medryttare? Härnere i skåne verkar det inte finnas en enda som vill låna ut sin häst/få den promenadmotionerad av utomstående ??
Hade gärna lånat 2 hästar till mig och sambon nån gång i veckan för lite motion och trevlig samvaro.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

fjäderfän

  • Inlägg: 1124
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #45 skrivet: 15 feb-09 kl 13:20 »
östergötland och sörmland.

men nu har jag hittat två som e jätte bra bara dom inte slutar
sambo har 2 barn Tindra och Mio.  4hästar och 4katter

Celine Vasseur

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #46 skrivet: 04 okt-16 kl 21:36 »
Såg detta nu och har ingen aning om du haft lyckan att hitta den rätta medryttaren ännu, men jag är i alla fall intresserad. Jag är en 12 årig tjej som ridit ett tag på ridskola nu, men ridit mycket utanför ridskolan. Tar självklart detta seriöst och är ganska mogen för min ålder.  Jag bor i Katrineholm. Eftersom jag inte vet vart du bor vet jag inte hur jag kan ta mig dit och hem, och vet inte om du har möjlighet att se detta heller, men om du på något sätt kan höra av dig till mig om mera info kanske det går att lösa :)) (Du kan maila mig på @Imcelleh@gmail.com)

Minicool

  • Inlägg: 86
    • -
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #47 skrivet: 10 apr-17 kl 03:59 »
Jätte förvånad om det saknas medryttare med kunskap och vilja?

Jag har viljan att rida, egen bil, är noga, bra med djur och ringt runt för att hitta ridupplevelser eller någonstans jag kan få hoppa upp i sadeln utan att det måste vara en ridskola.

Men blir alltid något så det inte blir av från den andras sida när jag sagt att jag inte ridit sen jag var 8 och nu är 25 snart och kommer själv.
Verkar som om ridskola är enda alternativet att prova ridning igen för mig men det får bli så då.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: medryttare svårt att hitta....
« Svar #48 skrivet: 30 maj-17 kl 11:18 »
Åh vad jag känner igen det ni skriver.
Jag bor i norra värmland o har  två tinkerhästar. Sökt medryttare i åratal men inga svar...
Trist
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

278 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser